Nederlandse Challenges

read only section for reference and search purposes.
Locked
[old] jacques
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] jacques » July 12th, 2005, 6:25 am

Er zijn een hoop gebruikers van de Concept 2's in Nederland. Lang niet iedereen is zo fanatiek als veel van de mensen die regelmatig op dit forum posten. Voor veel mensen is het hebben van een doel een goede manier om bezig te blijven en zo hun conditie te verbeteren - of op peil te houden. <br /><br />Ik ben op zoek naar een idee om een Nederlandse Challenge op te zetten. Qua tijd ergens tussen 1 sept en 1 dec 2005. In America doen ze bijvoorbeeld de Turkey Row voor Thanksgiving - een typisch amerikaans feest waarbij er veel Kalkoen gegeten wordt. Ze roeien dan een Marathon. <br /><br />Voor Nederland is dat denk ik een beetje veel van het goede. Ik zoek meer een uitdaging die voor veel mensen te volbrengen is.<br /><br />Wie heeft er een leuk idee? <br /><br />Jacques Klok<br />Concept 2 benelux

[old] hennmart
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] hennmart » July 12th, 2005, 8:11 am

<!--QuoteBegin-jacques+Jul 12 2005, 12:25 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(jacques @ Jul 12 2005, 12:25 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><br />Voor Nederland is dat denk ik een beetje veel van het goede. Ik zoek meer een uitdaging die voor veel mensen te volbrengen is.<br /><br />Wie heeft er een leuk idee? <br /><br />Jacques Klok<br />Concept 2 benelux <br /> </td></tr></table><br />Jacques,<br /><br />Idee 1: "Het winteruur" laat X-aantal mensen 1 (of 2) maal 1 uur roeien. In dit uur minimaal 14.500 meter roeien en achteraf erwtensoep/roggebrood/spek;<br /><br />idee 2: "De 1000 km. kippensoep herfsttocht" laat een x-aantal mensen km's roeien om bij te dragen aan het uiteindelijke doel (natuurlijk met soep);<br /><br />idee 3: "Marathon- en halve marathondag": mensen kunnen kiezen uit een marathon en een halve marathon, met het uiteindelijke doel zoveel mogelijk km's maken;<br /><br />idee 4: "Tweemaal 10 km. uitdaging": laat mensen binnen 2 uur tweemaal 10 km. roeien;<br /><br />Hennie

[old] Tyn
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Tyn » July 14th, 2005, 5:32 am

Ha Jaques,<br /><br />Wat dacht je/jullie van een Sinterklaas-uitdaging?<br />Roei bijv 5k per dag tussen de intocht en pakjes avond,<br />misschien met pakjes?<br /> een surprise of een gedicht?<br /><br />Tyn

[old] Oaktree
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Oaktree » July 14th, 2005, 10:00 am

Een maand lang minstens 5 Km per dag...<br /><br />Dat is voor vele best een uitdaging denk ik...<br /><br />Grtz

[old] Tyn
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Tyn » July 14th, 2005, 11:07 am

eindelijk wat leven op het holland-forum!<br /><br />elke dag 5k was slechts een idee,<br />het kan ook in vier of drie weken 100k meer of minder zijn<br /><br />Advent, atvend ofzoiets elke dag een K meer of minder?<br />is dat een idee<br /><br />Misschien blijft erwtensoep-uitdaging wel de leukste<br /><br />Tyn

[old] Oaktree
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Oaktree » July 26th, 2005, 6:24 am

Hoi Tyn, roei jij ook op een C2, en ben je ergens lid van een ranking team..Er is nog plaats in het Dutch RowPro team, je moet wel RowPro hebben eigenlijk..<br /><br />Ik zie dat we qua tijden erg dicht bij elkaar liggen....<br /><br />Grtz

[old] Tyn
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Tyn » August 14th, 2005, 6:29 am

Ha Grtz,<br /><br />wat trage reactie, maar was even weg!!<br />Ben geen lid van iets!<br />En heb helaas geen rowpro, want ik ben een heavy apple-user<br /><br />Tyn<br />

[old] Kees_Verhoeven
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] Kees_Verhoeven » November 18th, 2005, 5:39 pm

De Dutch Row Pro's hebben op 16 november een LIVE meeting gehad met elkaar in Amstelveen. Hierbij was onze eregast Pete Loeffen van Digital Rowing.<br />Hij heeft onz heel veel informatie gegeven over de nieuwe RP 2.0 die as. weekeind uitkomt.<br />Ook hebben wij, de DRP's een nieuwe uitdaging voor onszelf uitgesproken.<br />Wij gaan ieind januari 2006, afhankelijk van het aantal DRP ers een "long run" doen. Alle DRP's zijn uitgenodigd om mee te doen. <br />Na ons wereldrecord van afgelopen juni wordt het wel tijd om weer eens wat te doen..... <br />

[old] tomhz
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] tomhz » November 19th, 2005, 5:11 am

<!--QuoteBegin-Kees_Verhoeven+Nov 18 2005, 09:39 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Kees_Verhoeven @ Nov 18 2005, 09:39 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->De Dutch Row Pro's hebben op 16 november een LIVE meeting gehad met elkaar in Amstelveen. Hierbij was onze eregast Pete Loeffen van Digital Rowing.<br />Hij heeft onz heel veel informatie gegeven over de nieuwe RP 2.0 die as. weekeind uitkomt.<br />Ook hebben wij, de DRP's een nieuwe uitdaging voor onszelf uitgesproken.<br />Wij gaan ieind januari 2006, afhankelijk van het aantal DRP ers een "long run" doen. Alle DRP's zijn uitgenodigd om mee te doen. <br />Na ons wereldrecord van afgelopen juni wordt het wel tijd om weer eens wat te doen..... <br /> </td></tr></table><br /><br />Nog wat meer informatie over deze uitdaging:<br /><br />De "Dutch Rowpro challenge": 28 of 29 januari 2006. <br /><br />- Deze challenge staat open voor ieder lid van de "Dutch Rowpros". <br />- We hebben een even aantal deelnemers nodig. <br />- We gebruiken één ergometer per twee deelnemers. <br />- We komen samen op een centrale plek in Nederland.<br />- We proberen om Rowpro 2.x te gebruiken om de ergometers aan elkaar te koppelen en op Rowpro de voortgang bij te houden. Dit vereist wel het gebruik van uitsluitend PM3's. Misschien hebben we nog de hulp van Digital Rowing of C2 Nederland nodig om (tijdelijk?) Rowpro "School Edition" te kunnen gebruiken. <br />- Omdat we 2x zoveel deelnemers als ergometers hebben krijg je 50% van de dag rust. <br />- We doen per persoon ongeveer 55-75km. afhankelijk van je snelheid. <br />- Iedereen zit wel dezelfde tijd op de ergometer. <br />- De totale afstand waar we voor gaan is een mooi afronding, afhankelijk van het aantal deelnemers, bv. 500k met 8 man/vrouw of 1000k met 16, of 250k met 4. <br />- We wisselen regelmatig, bv. elke 15, 30 of 60 minuten. Dat kunnen we nog overleggen of ter plekke besluiten of bijstellen. <br />- De vliegwielen blijven draaien! <br />- door een slim wisselschema zorgen we dat alle ergometers ongeveer gelijk klaar zijn. <br />- De totale tijd wordt 8-10 uur. We starten om 8h of 9h en zijn om ca 18h klaar. Daarna douchen en samen eten. <br />- tijdens het eten maken we plannen voor een 1000km estafette.<br /><br /><br />Tom

[old] TheHagueDragon
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] TheHagueDragon » November 19th, 2005, 6:06 pm

<!--QuoteBegin-tomhz+Nov 19 2005, 11:11 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(tomhz @ Nov 19 2005, 11:11 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Kees_Verhoeven+Nov 18 2005, 09:39 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Kees_Verhoeven @ Nov 18 2005, 09:39 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->De Dutch Row Pro's hebben op 16 november een LIVE meeting gehad met elkaar in Amstelveen. Hierbij was onze eregast Pete Loeffen van Digital Rowing.<br />Hij heeft onz heel veel informatie gegeven over de nieuwe RP 2.0 die as. weekeind uitkomt.<br />Ook hebben wij, de DRP's een nieuwe uitdaging voor onszelf uitgesproken.<br />Wij gaan ieind januari 2006, afhankelijk van het aantal DRP ers een "long run" doen. Alle DRP's zijn uitgenodigd om mee te doen. <br />Na ons wereldrecord van afgelopen juni wordt het wel tijd om weer eens wat te doen..... <br /> </td></tr></table><br /><br />Nog wat meer informatie over deze uitdaging:<br /><br />De "Dutch Rowpro challenge": 28 of 29 januari 2006. <br /><br />- Deze challenge staat open voor ieder lid van de "Dutch Rowpros". <br />- We hebben een even aantal deelnemers nodig. <br />- We gebruiken één ergometer per twee deelnemers. <br />- We komen samen op een centrale plek in Nederland.<br />- We proberen om Rowpro 2.x te gebruiken om de ergometers aan elkaar te koppelen en op Rowpro de voortgang bij te houden. Dit vereist wel het gebruik van uitsluitend PM3's. Misschien hebben we nog de hulp van Digital Rowing of C2 Nederland nodig om (tijdelijk?) Rowpro "School Edition" te kunnen gebruiken. <br />- Omdat we 2x zoveel deelnemers als ergometers hebben krijg je 50% van de dag rust. <br />- We doen per persoon ongeveer 55-75km. afhankelijk van je snelheid. <br />- Iedereen zit wel dezelfde tijd op de ergometer. <br />- De totale afstand waar we voor gaan is een mooi afronding, afhankelijk van het aantal deelnemers, bv. 500k met 8 man/vrouw of 1000k met 16, of 250k met 4. <br />- We wisselen regelmatig, bv. elke 15, 30 of 60 minuten. Dat kunnen we nog overleggen of ter plekke besluiten of bijstellen. <br />- De vliegwielen blijven draaien! <br />- door een slim wisselschema zorgen we dat alle ergometers ongeveer gelijk klaar zijn. <br />- De totale tijd wordt 8-10 uur. We starten om 8h of 9h en zijn om ca 18h klaar. Daarna douchen en samen eten. <br />- tijdens het eten maken we plannen voor een 1000km estafette.<br /><br /><br />Tom <br /> </td></tr></table><br /><br />Leuk! Ik wil graag erbij zijn!<br />Hou me op de hoogte.<br /><br />Ben trouwens erg benieuwd hoe Pieter en Hennie het morgen doen. Fingers crossed...<br />Doe je best jongens!

[old] sandergo
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] sandergo » November 22nd, 2005, 4:17 pm

<!--QuoteBegin-tomhz+Nov 19 2005, 10:11 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(tomhz @ Nov 19 2005, 10:11 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Nog wat meer informatie over deze uitdaging:<br /><br />De "Dutch Rowpro challenge": 28 of 29 januari 2006.  <br /><br />- Deze challenge staat open voor ieder lid van de "Dutch Rowpros". <br />- We hebben een even aantal deelnemers nodig. <br />- We gebruiken één ergometer per twee deelnemers. <br />- We komen samen op een centrale plek in Nederland.<br />- We proberen om Rowpro 2.x te gebruiken om de ergometers aan elkaar te koppelen en op Rowpro de voortgang bij te houden. Dit vereist wel het gebruik van uitsluitend PM3's. Misschien hebben we nog de hulp van Digital Rowing of C2 Nederland nodig om (tijdelijk?) Rowpro "School Edition" te kunnen gebruiken. <br />- Omdat we 2x zoveel deelnemers als ergometers hebben krijg je 50% van de dag rust. <br />- We doen per persoon ongeveer 55-75km. afhankelijk van je snelheid. <br />- Iedereen zit wel dezelfde tijd op de ergometer. <br />- De totale afstand waar we voor gaan is een mooi afronding, afhankelijk van het aantal deelnemers, bv. 500k met 8 man/vrouw of 1000k met 16, of 250k met 4. <br />- We wisselen regelmatig, bv. elke 15, 30 of 60 minuten. Dat kunnen we nog overleggen of ter plekke besluiten of bijstellen. <br />- De vliegwielen blijven draaien! <br />- door een slim wisselschema zorgen we dat alle ergometers ongeveer gelijk klaar zijn. <br />- De totale tijd wordt 8-10 uur. We starten om 8h of 9h en zijn om ca 18h klaar. Daarna douchen en samen eten. <br />- tijdens het eten maken we plannen voor een 1000km estafette.<br /><br /><br />Tom <br /> </td></tr></table><br /><br /><br />Hallo, DRP ers.<br /><br />Ik wil graag meedoen met deze challenge, het lijkt me wel een leuke, maar zware uitdaging. Ik roei zelf op een Model C met PM2+.<br /><br />Groeten Sander van der Pol (SandErgo)

[old] hennmart
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] hennmart » November 23rd, 2005, 2:38 am

Hallo Sander,<br /><br />Leuk als je meedoet!!<br /><br />Hennie

[old] TheHagueDragon
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] TheHagueDragon » November 23rd, 2005, 3:21 am

Kunnen we ook niet mee gaan doen met de Men's Health marathonestafette?<br /><br />Ik doe de volgende keer (dat is 2006) ook weer mee met de sportschool (dit jaar 6de geworden) maar het lijkt me ook leuk om dit met een RP team te doen....

[old] hennmart
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] hennmart » November 24th, 2005, 2:42 pm

<!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 23 2005, 09:21 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 23 2005, 09:21 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Kunnen we ook niet mee gaan doen met de Men's Health marathonestafette?<br /><br />Ik doe de volgende keer (dat is 2006) ook weer mee met de sportschool (dit jaar 6de geworden) maar het lijkt me ook leuk om dit met een RP team te doen.... <br /> </td></tr></table><br />Hoi Maarten,<br /><br />Ik ben voor alles in, zolang het maar leuk is en dit klinkt leuk; doe eens een voorstel aan allen en we zien wat er uitkomt?! <br /><br />Hennie

[old] TheHagueDragon
Posts: 0
Joined: March 18th, 2006, 10:32 pm

Forum in het Nederlands

Post by [old] TheHagueDragon » November 25th, 2005, 3:34 am

<!--QuoteBegin-hennmart+Nov 24 2005, 08:42 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Nov 24 2005, 08:42 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 23 2005, 09:21 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 23 2005, 09:21 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Kunnen we ook niet mee gaan doen met de Men's Health marathonestafette?<br /><br />Ik doe de volgende keer (dat is 2006) ook weer mee met de sportschool (dit jaar 6de geworden) maar het lijkt me ook leuk om dit met een RP team te doen.... <br /> </td></tr></table><br />Hoi Maarten,<br /><br />Ik ben voor alles in, zolang het maar leuk is en dit klinkt leuk; doe eens een voorstel aan allen en we zien wat er uitkomt?! <br /><br />Hennie <br /> </td></tr></table><br /><br />Info kan je lezen op de website van Mens's Health: <a href='http://www.menshealth.nl/rowingchallenge/' target='_blank'>http://www.menshealth.nl/rowingchallenge/</a>. Kijk ook eens bij de uitslagen. Ik was teamcaptain van het team EZtafette.<br /><br />De estafette zal wel weer rond dezelfde periode (volgens mij vakantieperiode) gehouden worden, eind februari/begin maart. <br />Je moet dus een team van maximaal 10 personen bij elkaar hebben. Met dat team is het doel om zo snel mogelijk de klassieke marathonafstand van 42.195 m af te leggen.<br />Na het zien van filmpjes en contact met het engelse MAD team, wereldrecordhouder van de 100 km estafette heb ik voorgesteld òm de 15 slagen te wisselen. Het was even een shock voor de heren die vorig jaar gewend waren het jaar daarvoor één kilometer per persoon te roeien.<br />Maar het is de enige mogelijkheid om dan naar de 2 uur toe te gaan. Je moet de afstand sprintend afleggen, de enige bottleneck zijn de wissels.<br />Ik heb ook hele goed bruikbare tips gekregen van Peter Marston van het MAD team.<br /><br />We moeten dus met een team en een roeiapparaat ergens bij elkaar komen in die week en de estafette van 42 km gaan roeien. Het mooiste zou zijn als je ook nog eens vantevoren de wissels kan oefenen maar dat zal moeilijk te realiseren zijn en kan je misschien beter ter plaatse kort tevoren oefenen.<br /><br />Ook moet een goede rolverdeling afgesproken worden. Als je bijvoorbeeld net geroeid hebt mag je 2 beurten uitrusten, dan krijg je bijvoorbeeld de functie van stoelaangever, zodat je het stoeltje vasthoud onder de kont van degene die moet gaan roeien, dan hoeft die niet te gaan zoeken naar het stoeltje en kan zo snel mogelijk aan de slag. Die functie hou je dan ca 6 beurten en vervolgens heb je 2 beurten de tijd om je voor te bereiden op je eigen beurt.<br />Ook heb je twee mensen nodig die de voetsteunen vasthouden. Als je geen vrijwilligers voor deze functies hebt moet je het met je eigen team oplossen.<br /><br />En een andere functie is iemand die de handle aanpakt van degene die net geroeid heeft, omhoog houdt en geeft aan degene die gaat roeien. Deze functie is natuurlijk te doen door degene die dáárna aan de beurt is om te roeien.<br /><br />Je mag dus zèlf een dag in die periode uitzoeken wanneer jij de estafette wilt gaan roeien.<br />Ik ben dus graag bereid om naast het team van mijn werk ook met jullie mee te doen. Als we een team van 10 mensen hebben die onder de 1:30 kunnen roeien op een individuele 500meter gaan we zéker voor de hoofdprijs.<br />Het lukte mij, samen met nog een andere roeier om die 15 slagen allemaal onder de 1:20 te houden. Als je dus 10 roeiers hebt die dat kunnen winnen we de hoofdprijs: een C2 roeier (die is voor mij natuurlijk want jullie hebben er allemaal eentje thuis )

Locked