Vragen aan Concept 2 Nederland.

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Wiecher
500m Poster

Vragen aan Concept 2 Nederland.

Post by Wiecher » September 9th, 2007, 5:41 am

Eerste vraag: Ik voer al wat langer correspondentie met de KNRB over het NK Indoor roeien. Ik krijg geen reactie maar jullie weten misschien meer: Word het NK Indoorroeien nu ook een NK voor de Masters, net zoals er een NK voor de marathon is? Een NK indoorroeien voor bijna alle klasses maar niet voor ons oudjes?
Ik blijf dat gek vinden, in vrijwel alle sporten worden de veteranen/ masters serieus genomen en worden er titels verdeeld en in de roei en indoorroeisport niet, maar gek genoeg wel op de marathon....
Worden we als oudjes wel serieus genomen of zijn we alleen melkkoeien?
Tweede vraag: Organiseren jullie nog wat met betrekking tot de Open European, samen vliegen, rijden?
Ik ben benieuwd op jullie antwoorden.
Groet,
Wiecher

Wilbert
Paddler

NK voor veteranen

Post by Wilbert » September 20th, 2007, 11:22 am

Beste Wiecher,

Heb je al iets vernomen van Concept2 of de KNRB?

Groet, Wilbert

Wiecher
500m Poster

Wel een eerste reactie van de KNRB maar niet van concept2

Post by Wiecher » September 21st, 2007, 1:33 pm

Hoi Wilbert,

Dhr. Emke van de KNRB vindt een Nederlandse Titel voor masters een devaluatie voor de titel Nederlands Kampioen en ook is er geen interesse volgens hem. Zijn "vrinden" hadden dat ingefluisterd.
Kortom we zijn geen atletiek bond waar dat wel kan, waar een master/ veteraan wel meetelt. Daar geldt niet het principe de thuis blijvers bepalen wat er gebeurd.
Ik had wel meer argumenten maar helaas daarop ook geen reactie.
Wat Concept2 vindt weet ik niet, geen reactie. Hun rol is me duister...wel marathon NK titel, echter niet een op het hoofdnummer de 2000m.
Nereus de organiserende vereniging is het wel met me eens, ze willen wel een titel vergeven....
Tsja voor mij is het duidelijk, ik roei in Parijs op de 9de december en niet het Nederlands Kampioenschap Indoor Roeien, voor ons is het namelijk geen NK!
Verder ook geen reactie van anderen in dit forum.....merkwaardig....

Groet,
Wiecher

Wiecher
500m Poster

De tweede vraag: Naar Dresden voor de EIRC?

Post by Wiecher » September 21st, 2007, 5:13 pm

Ook daarop helaas geen antwoord....misschien maar eens direct benaderen, zouden ze hun eigen forum niet lezen?

hjs
Marathon Poster

Post by hjs » September 22nd, 2007, 6:17 am

Wiecher , niemand leest dit forum :wink:

Geert-Jan
Paddler

Post by Geert-Jan » September 23rd, 2007, 5:53 am

hjs wrote:Wiecher , niemand leest dit forum :wink:
Jawel hoor ik :lol:
[color=red][b]That's me sitting on the C2[/b][/color]

hjs
Marathon Poster

Post by hjs » September 23rd, 2007, 6:14 am

Geert-Jan wrote:
hjs wrote:Wiecher , niemand leest dit forum :wink:
Jawel hoor ik :lol:
Maar daar blijft het dan ook ongeveer bij. Hoeveel veteranen ergermeteraars zijn er nu in Nederland, die ook wedstrijdstrijdjes doen? Ik denk minder dan 10. En met wedstrijdjes bedoel ik puur gericht op de wedstrijden zelf, en niet zoals de meesten op het roeien van lange afstanden waarbij het hoofddoel vooral energieverbruik is :wink:

Ik train(de) in een heel grote sportschool met paar duizend leden en was de enige die de ergo's redelijk serieus gebruikte. Ergometeren is en blijft altijd een heel kleine niche gebeurtenis en Concept 2 Nederland maakt het echt geen ene zier uit wat die paar veteranen die wedstijdjes doen zouden willen en denken.

Wiecher
500m Poster

Post by Wiecher » September 23rd, 2007, 8:20 am

Ja het is misschien een kleine groep die aan wedstijden meedoet, dat klopt.
Maar op mijn roeiclub doet wel vrijwel iedereen aan trainingen en testjes mee op de ergometer, op veel sportscholen wordt door meerdere mensen ook op de C2 getraind en kleine competitietjes gedaan. Wanneer blijkt dat mensen het niveau van de besten niet kunnen halen dan doet men dus vaak niet meer mee...jammer maar waar...
De kleine groep die meedoet vaan wedstrijden vertegenwoordigt dus een grotere groep, die thuis blijft.
Nu kun je zeggen, we noemen dat geen kampioenschap omdat de rest thuis blijft, maar wanneer je de sport wilt stimuleren dan maak je er een NK van en dan zullen er zeker in de toekomst veel meer roeiers en betere roeiers meedoen om te proberen die titel te pakken.
En Concept2, wat die denken, tsja als ik zie wat hun reacties zijn die er dus niet zijn dan vrees ik dat zij zelfs niet in de vaart der volkeren vooruit willen komen.
Overigens in de atletiek denkt men heel anders over dit onderwerp, ook al doen ook daar relatief weinig mee aan wedstrijden, ik denk net als hier door de meetbaarheid.....
De schaatssport is ook een kleine sport en ook daar wordt het anders aangepakt en als je ziet hoe weinig mensen aan wedstrijdsport schaatsen doet, ook bij de normale senioren en wat een publiciteit en aandacht ze krijgen dan doen ze het heel goed.
Ook daar heb je veteranen kampioenschappen!! En ook daar blijven de meesten thuis!! Ook daar bepalen de thuisblijvers het niet!!
Kortom Concept2 doe wat!! Laat eens wat horen!!

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » September 23rd, 2007, 10:38 am

Ik lees het ook.
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

Wilbert
Paddler

Nieuwe vereniging NK Veteranen Indoor?

Post by Wilbert » September 24th, 2007, 5:52 am

We kunnen natuurlijk zelf een vereniging oprichten.

Als we wat ondersteuning krijgen van de roeibond en Nereus hoeven we alleen wat bekers te kopen en een CD met het volkslied.

Is het inschrijfgeld voor iedereen gelijk op 8 december?

Wat vinden jullie hiervan?

ank
Paddler

veteranen ergometeraars

Post by ank » September 26th, 2007, 4:05 am

ja hoor, ik neem ook wel 's een kijkje op het Forum!

Hoeveel vrouwelijke veteranenergometeraars dachten jullie dat er waren? Dat zijn er nog minder dan mannen! En als je dan ook nog lichtgewicht bent, zoals ik, hoeveel tegenstand denk je dan dat je hebt? Je mag dan blij zijn als "je heat" niet geschrapt wordt wegens gebrek aan tegenstand!

(Geldt voor roeiwedstrijden op het water trouwens ook, heb net gehoord dat de damesveteranen skiff geschrapt wordt op onze thuiswedstrijd bij Hemus (De Eemhead)vanwege GEBREK AAN TEGENSTAND. Arrrghhhh!

Kom op (mannnen)-veteranen, we gaan ervoor! Het idee van een club voor indoorroeiers vind ik trouwens ook niet zo slecht, in Engeland zijn er talloze.

Groet, Ank

Jack Klok
Paddler

Nk titels

Post by Jack Klok » September 27th, 2007, 4:00 am

Beste Wiecher en anderen,

Er zijn helaas regels waar de Organisatie van de NKIR - Nereus - zich aan dient te houden. Zij zijn lid van de KNRB en mogen alleen wedstrijden organiseren conform de regels van de KNRB. Deze bepaald aan wie ze NK titels uitreikt. Als je als organisatie niet bent aangesloten bij een bond. Dan ben je geheel vrij om te bepalen wat je doet. NK of Nederlands Kampioenschap is geen beschermde titel dus iedereen kan het gebruiken. Alleen een organsiatie die lid is van de KNRB moet zich dus houden aan de regels die de KNRB heeft.

Concept 2 Benelux vind net als jullie dat een NK-masters-titel niet zou misstaan. Maar meer dan het aanbevelen kan ik niet.

We zijn al hard aan het werk aan de NKIR van dit jaar en ik hoop dat jullie allemaal mee komen doen.

Jacques Klok
Concept 2 benelux

Wiecher
500m Poster

Net zoals ik al begrepen heb

Post by Wiecher » September 27th, 2007, 10:25 am

Hoi Jaques,

Net zoals ik al begrepen heb van eerdere opmerkingen van jou, zijn jullie ook voorstander van een NK titel voor ons masters/ veteranen.
Nereus is dat ook, dat heb ik ook op papier.
Nu alleen de KNRB nog....dhr. Emke en "vrinden"zijn er tegen maar ik ken al zeker drie mensen bij de bond die daar dus gewoon ook VOOR zijn.
In october schijnt er een vegadering van de wedstrijdcommissie te zijn....misschien gebeurt er dan wat?
Of anders maar een "wilde" wedstrijd organiseren, en dat een NK noemen, maar dat lijkt me niet de weg....maar voor een uiterste geval...om aan te geven dat de MASTERS er ook bij horen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
Nu blijft de vraag, gaat Concept2 Nederland met delegatie naar Dresden?

Ergogroet,
Wiecher

Wilbert
Paddler

Concreet maken

Post by Wilbert » September 30th, 2007, 3:07 pm

Beste Wiecher,

Wil je me mailen op wdj108@hotmail.com zodat we wat concretere plannen kunnen maken? Alvast bedankt!

Groet, Wilbert

Exuskayak
Paddler

Post by Exuskayak » October 3rd, 2007, 3:16 am

Ik hoef niet zo nodig een lintje of een titel wel wil ik tegen jullie wedstrijden (NKIR), lijkt me leuk(er). Steun jullie wel met het initatief.

Post Reply