Reality check voor doelstellingen
Reality check voor doelstellingen
Ik ben sinds zaterdag de trotse bezitter van een concept2. De eerste 22 kilometer zitter er op en ik was eigenlijk best tevreden.
Kunnen jullie me een reality check geven mbt mijn doelstellingen? Ben ik overoptimisitisch, pessimistisch, kloppen de verhoudingen een beetje? Ik ben 38 jaar, 1.83, 88 kilo en zeg maar 20 jaar ongetraind.
Mijn huidige resultaten:
- 6000m 28.21
- 2000m 8.50
- 500m 1.59
Mijn voorlopige doelstellingen (ca 6 maanden?)
-7000m 30.00
-2000m 8.00
-500m 1.48
-Marathon 3.45
Kunnen jullie me een reality check geven mbt mijn doelstellingen? Ben ik overoptimisitisch, pessimistisch, kloppen de verhoudingen een beetje? Ik ben 38 jaar, 1.83, 88 kilo en zeg maar 20 jaar ongetraind.
Mijn huidige resultaten:
- 6000m 28.21
- 2000m 8.50
- 500m 1.59
Mijn voorlopige doelstellingen (ca 6 maanden?)
-7000m 30.00
-2000m 8.00
-500m 1.48
-Marathon 3.45
Hi
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te trainen,
maar een 8 min voor de 2k is niet te hoog geschoten, er zijn mensen op dit forum die vinden dat je dat moet kunnen als de C2 uit de doos komt, maar ja, some strange guys around here!
Er is een simpel trainingsschema op de nl site, als je deze volgt, hij is niet TE zwaar ben je binnen 2 maanden op de 8 min voor de 2k!
dat betekent dat je pace, je 500m tijd, 2 min is over de 2k!
en dat kan je nu al volhouden voor de 500m, dus als je algehele conditie verbeterd, zal dit op den duur moeten gaan lukken!
Train niet te hard maar vooral niet te weinig!
Veel plezier en Good luck!!
Ik weet niet hoeveel je van plan bent om te trainen,
maar een 8 min voor de 2k is niet te hoog geschoten, er zijn mensen op dit forum die vinden dat je dat moet kunnen als de C2 uit de doos komt, maar ja, some strange guys around here!
Er is een simpel trainingsschema op de nl site, als je deze volgt, hij is niet TE zwaar ben je binnen 2 maanden op de 8 min voor de 2k!
dat betekent dat je pace, je 500m tijd, 2 min is over de 2k!
en dat kan je nu al volhouden voor de 500m, dus als je algehele conditie verbeterd, zal dit op den duur moeten gaan lukken!
Train niet te hard maar vooral niet te weinig!
Veel plezier en Good luck!!
Tyn
M42H
"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."
"Nobody move! I've dropped me brain!"
M42H
"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."
"Nobody move! I've dropped me brain!"
- Hennie Martini
- 1k Poster
Wanneer je voluit gaat met trainingen en dit ook volhoudt, kan je je doelstellingen bijstellen!
Indicatie na 6 maanden goede training:
2K rond de 7:10 minuten of er onder;
5k...19 minuten;
6K..23:50 minuten
30 minuten 7700 meter;
60 minuten 15600 meter;
maraton rond de 3 uur.
Probeer een plan te volgen en jezelf te verbeteren!
Veel succes!
Hennie
Indicatie na 6 maanden goede training:
2K rond de 7:10 minuten of er onder;
5k...19 minuten;
6K..23:50 minuten
30 minuten 7700 meter;
60 minuten 15600 meter;
maraton rond de 3 uur.
Probeer een plan te volgen en jezelf te verbeteren!
Veel succes!
Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)
Gerhard,
Dit is heel moeilijk te voorspellen. Hangt vooral af van:
je sportieve voorgeschiedenis
het plezier wat je beleeft aan presteren en verbeteren
het plezier wat je beleeft aan week in, week uit, 30km of meer te roeien.
Je leeftijd, lengte en gewicht zijn veelbelovend maar zeggen niet zo veel.
Ik vind je doelen reeel, aan de voorzichtige kant. De voorspelling van Hennie vind ik (gezien 20 jaar ongetraind) gewaagd, maar het kan zo uitpakken. Hennie is zo'n beetje met alles een uitzondering.![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik zou de marathon schrappen. Binnen 6 maanden een marathon roeien kan ik je afraden. Mik op 60min of misschien 21k en probeer een marathon na een jaartje trainen. Misschien kan je dan al richten op 3h20.
Goede tip van Tyn: train niet te hard en niet te weinig.
Niet opgeven als het een weekje minder gaat of je weinig tijd hebt.
Succes, Tom
Dit is heel moeilijk te voorspellen. Hangt vooral af van:
je sportieve voorgeschiedenis
het plezier wat je beleeft aan presteren en verbeteren
het plezier wat je beleeft aan week in, week uit, 30km of meer te roeien.
Je leeftijd, lengte en gewicht zijn veelbelovend maar zeggen niet zo veel.
Ik vind je doelen reeel, aan de voorzichtige kant. De voorspelling van Hennie vind ik (gezien 20 jaar ongetraind) gewaagd, maar het kan zo uitpakken. Hennie is zo'n beetje met alles een uitzondering.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik zou de marathon schrappen. Binnen 6 maanden een marathon roeien kan ik je afraden. Mik op 60min of misschien 21k en probeer een marathon na een jaartje trainen. Misschien kan je dan al richten op 3h20.
Goede tip van Tyn: train niet te hard en niet te weinig.
Niet opgeven als het een weekje minder gaat of je weinig tijd hebt.
Succes, Tom
Bedankt voor de reacties.
Ik ga maar eens beginnen met een twee-fronten strijd. In de eerste plaats lange stukken (30-40 minuten) flink dooroeien (met aandacht voor techniek) met hartslagmeter, en parallel daaraan af en toe intervaltrainingen van 200 tot 500 meter voluit / 1-2 minuten rust om basissnelheid en kracht een beetje op te voeren. Daarna zal ik eens wat tijd nemen om een fatsoenlijk trainingsschema op te stellen.
Ik ga maar eens beginnen met een twee-fronten strijd. In de eerste plaats lange stukken (30-40 minuten) flink dooroeien (met aandacht voor techniek) met hartslagmeter, en parallel daaraan af en toe intervaltrainingen van 200 tot 500 meter voluit / 1-2 minuten rust om basissnelheid en kracht een beetje op te voeren. Daarna zal ik eens wat tijd nemen om een fatsoenlijk trainingsschema op te stellen.
Ha Gerhard
Ik denk dat je gerust voor deze tijden kunt proberen te gaan. Ik ben 46 jr, lichtgewicht en vrouw. de door jou genoemde tijden liggen aardig dicht in de buurt van wat ik kan dus dat moet jou ook lukken. ( Mijn tijden 2 km 7.59, 6 km 25.07, 10 km 43.07, halve marathon 1.37.04)
belangrijk, trainen met een hartslagmeter, je vorderingen bijhouden, oppassen dat je niet overtraind raakt en zorg dat je plezier blijft houden in het roeien.
Morgen ga ik meedoen aan de NK Marathon op de roeimachine. Streeftijd: ergens tussen 3.20.00 en 3.25.00. Ik heb mijn Concept 2 nu ruim twee jaar.
Groet, Ank
Ik denk dat je gerust voor deze tijden kunt proberen te gaan. Ik ben 46 jr, lichtgewicht en vrouw. de door jou genoemde tijden liggen aardig dicht in de buurt van wat ik kan dus dat moet jou ook lukken. ( Mijn tijden 2 km 7.59, 6 km 25.07, 10 km 43.07, halve marathon 1.37.04)
belangrijk, trainen met een hartslagmeter, je vorderingen bijhouden, oppassen dat je niet overtraind raakt en zorg dat je plezier blijft houden in het roeien.
Morgen ga ik meedoen aan de NK Marathon op de roeimachine. Streeftijd: ergens tussen 3.20.00 en 3.25.00. Ik heb mijn Concept 2 nu ruim twee jaar.
Groet, Ank
Ha Gerhard,
Ik heb de streeftijd gehaald die ik in gedachten had, 3.23.04. Precies zoals voorspeld. Ik had inderdaad last van de warmte, mijn hartslag was hierdoor ongeveer 10 slagen hoger dan normaal bij hetzelfde tempo. Het laatste uur zakte ik hierdoor terug maar omdat ik toch goed getraind had wist ik mijn streeftijd te behalen. Ik denk dat als het wat minder warm geweest was, dat ik een lagere hartslag gehad zou hebben en hierdoor een betere score, maar ik was toch wel tevreden. Het verschil met de Nederlandse Dameskampioen was minder dan 500 meter, maar zij is zwaargewicht en bovendien 9 jaar jonger.
Ik was dus wel tevreden.
Er zijn drie mensen uitgevallen, ik was blij dat dat mij niet gebeurde. Duuk van der Knaap heeft het Nederlands record verbeterd bij de mannen.
Ik heb de streeftijd gehaald die ik in gedachten had, 3.23.04. Precies zoals voorspeld. Ik had inderdaad last van de warmte, mijn hartslag was hierdoor ongeveer 10 slagen hoger dan normaal bij hetzelfde tempo. Het laatste uur zakte ik hierdoor terug maar omdat ik toch goed getraind had wist ik mijn streeftijd te behalen. Ik denk dat als het wat minder warm geweest was, dat ik een lagere hartslag gehad zou hebben en hierdoor een betere score, maar ik was toch wel tevreden. Het verschil met de Nederlandse Dameskampioen was minder dan 500 meter, maar zij is zwaargewicht en bovendien 9 jaar jonger.
Ik was dus wel tevreden.
Er zijn drie mensen uitgevallen, ik was blij dat dat mij niet gebeurde. Duuk van der Knaap heeft het Nederlands record verbeterd bij de mannen.
Tussenstand
Om te voorkomen dat er helemaal niets meer gepost wordt op dit forum een tussenstand na twee weken roeien:
100 meter 19.6 (tussentijd op 500 m)
500 meter 1.43.9 (voluit & half dood)
2000 meter 8.37 (met ruimte voor progressie)
5000 meter 22.41 (met ruimte voor progressie)
12000 meter 60 minuten (steady pace, 75 / 85% MHR)
Het is nog niet veel maar zo langzamerhand begint het ergens op te lijken. Best leuk, dat roeien.
100 meter 19.6 (tussentijd op 500 m)
500 meter 1.43.9 (voluit & half dood)
2000 meter 8.37 (met ruimte voor progressie)
5000 meter 22.41 (met ruimte voor progressie)
12000 meter 60 minuten (steady pace, 75 / 85% MHR)
Het is nog niet veel maar zo langzamerhand begint het ergens op te lijken. Best leuk, dat roeien.
- Hennie Martini
- 1k Poster
Goed zo, Gerhard, zet 'm op!
Probeer te blijven roeien, ook nu het warmer wordt!
Zelf ben ik veel "op het water" aan het doen. De elfstedenroeimarathon komt eraan en ik ben lid van de Hemus "Eco-ploeg" Dat betekent 60 km roeien in de boot lang de Friese elfstedenroute en 160 km fietsen binnen 24 uur. Makkelijk toch? het is alleen wel een wedstrijd, dus 't moet zo snel mogelijk!
Afgelopen maandag een traininkje op de Concept2 gedaan. 60 minuten, 13221 meter. Concept2 lekker in de achtertuin, maar de rest van de week in ga ik toch maar in de boot.
Ank
Probeer te blijven roeien, ook nu het warmer wordt!
Zelf ben ik veel "op het water" aan het doen. De elfstedenroeimarathon komt eraan en ik ben lid van de Hemus "Eco-ploeg" Dat betekent 60 km roeien in de boot lang de Friese elfstedenroute en 160 km fietsen binnen 24 uur. Makkelijk toch? het is alleen wel een wedstrijd, dus 't moet zo snel mogelijk!
Afgelopen maandag een traininkje op de Concept2 gedaan. 60 minuten, 13221 meter. Concept2 lekker in de achtertuin, maar de rest van de week in ga ik toch maar in de boot.
Ank
- Hennie Martini
- 1k Poster