Aanschaf Concept2

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » October 17th, 2006, 1:45 pm

Veel plezier Erik en zorg ervoor dat je blijft roeien met een glimlach! Misschien tot ziens op RowPro.

Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

Erik
Paddler

Post by Erik » November 20th, 2006, 5:16 pm

Zo, tijdje geleden weer. Sja, goede reden; druk met roeien :D
Alles gaat prima, wat een superapparaat, roeit erg lekker en je merkt dat het allemaal van degelijke kwaliteit is. Aangezien ik een non-roeier was voordat ik begon ben ik nog bezig met opbouwen, ik roei nu zo'n 3 keer per weer (doe daarnaast nog 1 keer squash). Gaat allemaal prima met de meegeleverde documentatie.
Als ik de tijden van Hennie zie heb ik echter nog wel effe nodig de komende tijd......... :oops:

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » November 20th, 2006, 5:20 pm

Erik wrote:
Als ik de tijden van Hennie zie heb ik echter nog wel effe nodig de komende tijd......... :oops:
Wij Allemaal!!

Hij is dan wel sneller, maar wij zijn weer........

Succes, geweldig dat je er zo'n plezier in hebt,
Keep it up!!
Tyn

M42H

"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."

"Nobody move! I've dropped me brain!"

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » November 21st, 2006, 2:54 am

Hoi Tyn,

Wat zijn jouw specificaties :) (gewicht, lengte, etc. en natuurlijk al je tijden!).

Erik ik ben benieuwd wat je vooruitgang is? (keep on rowing).

Hennie

Erik
Paddler

Post by Erik » December 10th, 2006, 3:21 pm

Hoi Hennie (en anderen natuurlijk)
ach, laat ik maar een keer met de cijfers op tafel komen...... :oops:
Eerst de lichamelijke kenmerken; 1.84 en uhh..... :oops: 106kg (gelukkig leest mijn vrouw dit forum niet.... :lol: )
Ik had de roeier dus gekocht om af te vallen. Resultaat: -/- 0,0 gram.....ik snap er helemaal niks van! Ik roei nu ongeveer 3/week gemiddeld en ben aan het opbouwen, ik voel me ook een stuk fitter en beter, maar er gaat geen grammetje vet vanaf..... Wellicht moet ik dan toch maar eens stoppen met het lekkere eten enzo....dat hangt als een :twisted: boven me!
Enfin; de tijden.
Even uit mijn hoofd, de echte tijden staan op de logcard, maar die zit beneden in de roeier.
Voor de fun heb ik in de eerste week eens een 500m geroeid en kwam tot 2.12, niet al te geweldig dus.
De eerste weken heb ik altijd 5min ingeroeid en daarna 15min interval gedaan waarbij ik 22 slg/minuut heb aangehouden en 2 x 1 minuut voluit ben gegaan. (de 22 slgn/minuut uit het boekwerk van concept).
De laatste 2 weken heb ik dit aangepast naar 5 min inroeien bij 25-26 slgn/minuut, en daarna 25 minuten in tempo, waarbij ik probeer 25min lang het zelfde tempo aan te houden. Ik begon met 25min en een afstand van 4700-nog-wat meter, vandaag heb ik in 25min 5722 meter geroeid. Dus er zit behoorlijk vooruitgang in. Voor de fun heb ik gisteren nog eens een 500m geroeid en nu kwam ik tot een tijd van 1.47 dus het gaat daar ook wel goed mee. Een 500m is voor mij denk ik redelijk te doen omdat ik een behoorlijk krachtsexplosie uit mijn lichaam kan halen en als die kilo's eenmaal aan het bewegen zijn........ :?
Niets schrikbarends dus, maar nu maar hopen dat de progressie aanhoudt en dat er eindelijk eens wat kilootjes afgaan..... :wink:
Groeten,
Erik

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » December 10th, 2006, 11:33 pm

Hoi Erik,

Gewoon volhouden en zorgen dat je in eerste instantie een goede techniek krijgt en ten tweede het wat langer kan volhouden (duur). Als je eerst lekker 30 min. kan roeien en daarna 60 minuten en daar ook nog wat goede meters bij kan maken ga je vanzelf afvallen (is bij mij ook zo gegaan). Ik heb eerst heel veel duurwerk gedaan (30 min./10 km/60 min./HM en zelfs een behoorlijk aantal marathons). Wil je meer zorg er dan voor dat je een plan gaat volgen zie bevoorbeeld het "pete plan" of het "wolverine plan".

Veel plezier!

Hennie

hjs
Marathon Poster

Post by hjs » December 11th, 2006, 7:42 am

Erik wrote:Hoi Hennie (en anderen natuurlijk)
ach, laat ik maar een keer met de cijfers op tafel komen...... :oops:
Eerst de lichamelijke kenmerken; 1.84 en uhh..... :oops: 106kg (gelukkig leest mijn vrouw dit forum niet.... :lol: )
Ik had de roeier dus gekocht om af te vallen. Resultaat: -/- 0,0 gram.....ik snap er helemaal niks van! Ik roei nu ongeveer 3/week gemiddeld en ben aan het opbouwen, ik voel me ook een stuk fitter en beter, maar er gaat geen grammetje vet vanaf..... Wellicht moet ik dan toch maar eens stoppen met het lekkere eten enzo....dat hangt als een :twisted: boven me!
Enfin; de tijden.
Even uit mijn hoofd, de echte tijden staan op de logcard, maar die zit beneden in de roeier.
Voor de fun heb ik in de eerste week eens een 500m geroeid en kwam tot 2.12, niet al te geweldig dus.
De eerste weken heb ik altijd 5min ingeroeid en daarna 15min interval gedaan waarbij ik 22 slg/minuut heb aangehouden en 2 x 1 minuut voluit ben gegaan. (de 22 slgn/minuut uit het boekwerk van concept).
De laatste 2 weken heb ik dit aangepast naar 5 min inroeien bij 25-26 slgn/minuut, en daarna 25 minuten in tempo, waarbij ik probeer 25min lang het zelfde tempo aan te houden. Ik begon met 25min en een afstand van 4700-nog-wat meter, vandaag heb ik in 25min 5722 meter geroeid. Dus er zit behoorlijk vooruitgang in. Voor de fun heb ik gisteren nog eens een 500m geroeid en nu kwam ik tot een tijd van 1.47 dus het gaat daar ook wel goed mee. Een 500m is voor mij denk ik redelijk te doen omdat ik een behoorlijk krachtsexplosie uit mijn lichaam kan halen en als die kilo's eenmaal aan het bewegen zijn........ :?
Niets schrikbarends dus, maar nu maar hopen dat de progressie aanhoudt en dat er eindelijk eens wat kilootjes afgaan..... :wink:
Groeten,
Erik

Voeding, voeding, voeding.

Als je drie x in de week trained op de manier die je nu doet verbrand je hooguit 500 cal per keer. Das dus 1500 in de week. Dat is in vet uitgedrukt een gram of 200. Logisch dat je weing tot niets ziet op de weegschaal. Als je werkelijk wat aan je gewicht wilt doen goe dan de troep uit je eten en probeer naast je huidige training meer te bewegen. Neem de fiets, trap, wandel met de hand, wat maakt niet uit maar beweeg. Dit zal wel zoden aan de dijk gaan zetten. Gaan GEEN hongerdieet volgen blijft gezond en voldoende eten, simpel goei de zooi aan de kant.

Godfried
1k Poster

Post by Godfried » December 23rd, 2006, 5:31 pm

Erik,

HJS heeft gelijk, voor een goede vet-verbranding moet je langer trainen, maar doe dat niet te snel, bouw het langzaam op.

In de posts van Hennie zie je de "standaard" tijden ( 30 min , 60 min ) en afstanden ( 500 m , 1 km , 2km , 5km , 6km , 10km , hM , M ) staan.

Dit zijn geen verplichte zaken, maar maken het op termijn wel makkelijker je tijden met anderen te vergelijken, zie concept 2 rankings.

Post Reply