Aanschaf Concept2

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » October 3rd, 2006, 10:51 am

Hee Pieter, leef jij ook nog.. ;-)
Heb jij je ketting al vervangen naar 8 miljoen meters?
Ik heb er nu dik 11 gehad, en volgens mij is die echt niet aan vervanging toe....

Grtz

quote="Pieter"]
Erik wrote:Overigens, nog iets aanvullends. Hoe denken jullie over de service die geleverd wordt vanuit Concept2?
Ik heb namelijk (nu al, zonder een roeier te hebben) 2 kleine dingetjes met Concept2;
-1- ik heb het formulier ingevuld voor informatie te ontvangen (brochure , per post) maar niets ontvangen van ze!
-2- ik heb 2 wkn geleden gebeld met de vraag of de nieuwe apparaten al binnen waren. Nee was het antwoord, maar ik zou gebeld worden zodra ze binnen zijn. Ik lees nu op de site dat ze al leverbaar zijn, maar ik ben niet gebeld......
Jammer, geeft me al meteen een wat minder gevoel. Hoe vinden jullie concept2 in Nederland opereren?

groeten,
Erik
Hoi Erik,

De service van C2 is buitengewoon goed.
Zo werd mijn PM3 zonder een enkele vraag omgeruild en werd er speciaal gereedschap meegestuurd (te leen!) toen ik na 8 miljoen meter mijn ketting en tandwiel wilde vervangen.
En ook mijn handle werd gratis vervangen, terwijl ik zelf vond dat het normale slijtage was.

Waarom je niet direct antwoord hebt ontvangen verbaasd mij dus enigzins, maar zoals je hebt gelezen behoef je je geen zorgen te maken over de aftersales service.

Nog even een opmerking over de RowPro software: De meesten van ons gebruiken de software voornamelijk om met elkaar te trainen. Het geeft wat extra motivatie en het zorgt voor een stok achter de deur als je 's avonds wat minder zin blijkt te hebben :-)

Groet,

Pieter[/quote]
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

Pieter
Paddler

Post by Pieter » October 3rd, 2006, 10:58 am

[quote="Oaktree"]Hee Pieter, leef jij ook nog.. ;-)
Heb jij je ketting al vervangen naar 8 miljoen meters?
Ik heb er nu dik 11 gehad, en volgens mij is die echt niet aan vervanging toe....

Grtz

Hoi Henry,

Ja, die meters van mij zijn met meer Watts geroeid en dan slijt de ketting sneller :lol:
En ja , ik leef nog :-)
De tijd die ik deze zomer had, heb ik gebruikt om op het water te roeien.
ik ben op dit moment aan het skiffen en as zondag heb ik mijn eerste wedstrijd.
Doel: niet te vaak omvallen ;-D.

ben je in januari weer van de partij?

groet,

Pieter

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » October 3rd, 2006, 1:15 pm

Ik wel :D

WdB
Paddler

Post by WdB » October 6th, 2006, 6:14 am

Hoi Erik (en de rest natuurlijk),

Ik heb ook lang tegen de prijs aangehikt, maar vorig jaar oktober (2005 dus) was er een aanbieding met gratis hartslagmeter. Toen ben ik overstag gegaan. En geen moment spijt van gehad! Sterker nog: ik ben behoorlijk verslaafd :roll: geraakt en heb het (onzalige/onzinnige?) plan opgevat dit seizoen (01-mei 2006 t/m 30 april 2007) gemiddeld 10.000 meter per dag te doen...

Ook heb ik RowPro aangeschaft. Het is zeer motiverend tegen een oude roei van jezelf of constant ingestelde pace boat bezig te zijn. Ook zit er een handig logboek in, van waaruit je direct naar je online logboek (http://www.concept2.com/sranking03/log.asp) kunt uploaden.

Via internet tegen een ander roeien heb ik geen ervaring mee. Lastig lijkt me dat omdat je tempo dan toch bij elkaar in de buurt moet liggen om samen op te gaan??? Ik bedoel: de een kan er als een speer vandoor gaan (of een hoger basistempo hebben), zodat de ander-em niet meer bij kan houden? Misschien moet ik het gewoon eens een keer proberen...

Wat de service van C2 Nederland betreft: ik heb een aantal maal telefonisch contact gehad en ben goed geholpen en afspraken werden goed na gekomen. Ik zou hem dan ook bij C2 zelf aanschaffen, en niet via een "grijs" kanaal.

Groeten,
Wouter.

P.S.: Een dag niet geroeid is een dag niet geleefd :)

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » October 7th, 2006, 2:34 pm

WdB wrote: Via internet tegen een ander roeien heb ik geen ervaring mee. Lastig lijkt me dat omdat je tempo dan toch bij elkaar in de buurt moet liggen om samen op te gaan??? Ik bedoel: de een kan er als een speer vandoor gaan (of een hoger basistempo hebben), zodat de ander-em niet meer bij kan houden? Misschien moet ik het gewoon eens een keer proberen...
Wouter,
Gewoon een keer proberen, inderdaad. Jij kunt ook hier op het forum een voorstel doen voor een datum met een afstand. Als je op een willekeurig tijdstip online gaat is er een redelijk kans dat je toch in je eentje moet. De drukste tijd is trouwens 's avonds van ca 18h-21h (nederlandse tijd).

Hoe meer mensen een gezamenlijke sessie doen hoe groter de kans dat je een gelijkwaardige tegenstander treft. Maar zelfs zonder dat is het voor veel mensen leuker dan ze van tevoren denken, bv:
  • - handicap races waarbij je exacte starttijd van tevoren wordt uitgerekend op basis van je PR
    - Gewoon samen een beetje trainen, waarbij je bij elkaar in de buurt blijft. Eventueel kan de snellere roeier de ander(en) helpen aan een snelle tijd. Hij heeft het dan wel makkelijker,maar misschien toch nog een goede training.
    - Samen een beetje trainen, ieder op zijn eigen snelheid. Het werkt toch motiverend.
    - Interval training. In de rustperiode weer verzamelen. Dat gaat heel makkelijk. De snelle man rust bv. uit op een pace van 2:50, de langzamer op 2:30 en je komt altijd weer bij elkaar. Bij zo'n sessie race je vaak niet echt tegen elkaar, maar je blijft wel scherp. Je wilt niet inzakken als een ander meekijkt. :wink:
    - Je doet je warm-up en cooldown samen. Als je alleen traint, laat je dit makkelijker achterwege.
    - Je leert elkaar kennen. We hebben met een groepje al verschillende gezamenlijke activiteiten georganiseerd.
    - De gezamenlijke chat vooraf en achteraf.

Jij maakt een hoop kilometers trouwens. Wanneer ga je je marathon PR verbeteren?

Tom

WdB
Paddler

Post by WdB » October 9th, 2006, 3:37 am

Jij maakt een hoop kilometers trouwens. Wanneer ga je je marathon PR verbeteren?
Dat was een vraag die ik nou net niet wilde horen... :oops:
Maar inderdaad... die tijd staat al weer bijna een half jaar. Het lastige is dat, nu ik bijna elke dag bezig ben, ik niet zo veel zin heb in zo'n lange roei aan één stuk. Ook voor m'n andere tijden is die 10km per dag missie trouwens niet zo goed. Een keer 2.5 km knallen wil nog wel. Maar een 10 km wordt al lastig binnen 39 minuten...

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » October 9th, 2006, 8:14 am

WdB wrote:
Maar inderdaad... die tijd staat al weer bijna een half jaar. Het lastige is dat, nu ik bijna elke dag bezig ben, ik niet zo veel zin heb in zo'n lange roei aan één stuk. Ook voor m'n andere tijden is die 10km per dag missie trouwens niet zo goed. Een keer 2.5 km knallen wil nog wel. Maar een 10 km wordt al lastig binnen 39 minuten...

Kijk dat herken ik nou!!! :cry:

2 Km PR 6.52,4

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » October 9th, 2006, 12:42 pm

WdB wrote:
Een 10K in 39min is een heel mooi uitgangspunt voor een marathon in 3 uur. :wink:

Tom

WdB
Paddler

Post by WdB » October 9th, 2006, 1:18 pm

... voor een marathon in 3 uur.
Hahahahaha! Dat is inderdaad wel mijn streven, het binnen 3 uur te doen. Maar wanneer??? :roll:

Erik
Paddler

Post by Erik » October 16th, 2006, 7:27 am

Hoi allemaal
nou, het is gelukt; de concept2 is er !!!
Nav jullie positieve reakties (waarvoor dank) en mijn eigen drang om te gaan roeien heb ik vorige week de roeier opgehaald in Amsterdam.
Dit weekend begonnen met rustig aan te roeien (enige roei-ervaring die ik heb dateert van een paar jaar geleden in een visbootje :-) ).
Maar ik moet zeggen, het is leuk om te doen. De pm3-monitor voorziet je van heel wat informatie! Ook leuk met de hartslagmeter erbij, hierdoor ga je niet al te veel forceren als je er op let.
Nu ga ik de komende weken rustig beginnen (het boek dat bijgeleverd is geeft behoorlijk wat informatie zeg!). De software heb ik nog niet geinstalleerd, dat komt binnenkort wel.
Groeten,
Erik

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » October 16th, 2006, 7:31 am

Je moet Rowpro nemen, dat maakt het pas echt leuk!!!

2 Km PR 6.52,4

WdB
Paddler

Post by WdB » October 16th, 2006, 10:24 am

...heb ik vorige week de roeier opgehaald in Amsterdam...
En welke is het geworden? Model D met PM3 of PM4? Of model E met PM4?
Veel geluk ermee! Maar dat zal vast wel lukken... :wink:

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » October 16th, 2006, 10:46 am

Gokje
De pm3-monitor voorziet je van heel wat informatie!
D met pm3!!

Gefeliciteerd en

Happy Rowing
Tyn

M42H

"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."

"Nobody move! I've dropped me brain!"

WdB
Paddler

Post by WdB » October 16th, 2006, 10:58 am

Oeps... overheen gelezen :oops: . Maar je hoeft niet zo te schreeuwen hoor...
Waar "vote" je trouwens op?

Erik
Paddler

Post by Erik » October 16th, 2006, 11:31 am

Inderdaad, het is de model D met PM3-monitor. De meerwaarde van model E zag ik zo vlug even niet (tenminste, niet die monitor dan want dat is volgens mij het voornaamste verschil). Maar ja, ik heb dan ook niet zoveel ervaring dan met roeimachines!
In ieder geval gaat 'ie zodadelijk er weer tegenaan!

Post Reply