Nk In Amsterdam
-
Forum in het Nederlands
Wie van jullie doet mee aan de NK in Amsterdam?<br /><br />Ik ga meedoen met de teamwedstrijd. Met een team van 4 man gezamelijk en tegelijkertijd 4 km afleggen. Dus dat is ca 1 km per persoon. De meter stopt wanneer 4km bereikt is. <br />De snelste van het team zal dus een aantal meters meer roeien dan de langzaamste.<br />Vorig jaar zijn we 2de geworden alleen hadden we ook allemaal een uurtje daarvoor de 2km individueel geroeid.<br /><br />Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.<br /><br />c-u in Amsterdam!
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 25 2005, 09:45 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 25 2005, 09:45 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.[right] </td></tr></table> Watjes. <br />
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-Godfried+Nov 25 2005, 11:51 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Godfried @ Nov 25 2005, 11:51 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 25 2005, 09:45 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 25 2005, 09:45 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.[right] </td></tr></table> Watjes. <br /> </td></tr></table><br />Ik doe mee 2k en team (for fun) <br /><br />Hennie
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-Godfried+Nov 25 2005, 10:51 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Godfried @ Nov 25 2005, 10:51 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 25 2005, 09:45 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 25 2005, 09:45 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.[right] </td></tr></table> Watjes. <br /> </td></tr></table><br /><br />Te vroeg voor mij, ben nog geen twee maanden bezig, misschien de 6 k in feppe maar ik denk dat ik geduld moet hebben en pas in 2006 weer een beetje mijn oude niveau kan benaderen/halen. Ik kom denk ik wel even kijken.<br />Ik heb rond 2000 ook wel eens de estafette meegedaan en ook wel de combi 2000 en de 4 x 1000. Na een 2 k max kun je natuurlijk geen 1 k meer 100% geven.<br />Ik heb in de estaffete een beste tijd staan van 1.28 over 1060 meter. kon die hele race onder de 130 blijven roeien <br />Succes ermee, ik ken overigens iemand die ook met een sterk team komt opdagen. hij roeit 3 rond 3,02 ongeveer.<br /><br />succes!<br /><br />henry
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-hjs+Nov 25 2005, 12:40 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hjs @ Nov 25 2005, 12:40 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Godfried+Nov 25 2005, 10:51 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Godfried @ Nov 25 2005, 10:51 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 25 2005, 09:45 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 25 2005, 09:45 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.[right] </td></tr></table> Watjes. <br /> </td></tr></table><br /><br />Te vroeg voor mij, ben nog geen twee maanden bezig, misschien de 6 k in feppe maar ik denk dat ik geduld moet hebben en pas in 2006 weer een beetje mijn oude niveau kan benaderen/halen. Ik kom denk ik wel even kijken.<br />Ik heb rond 2000 ook wel eens de estafette meegedaan en ook wel de combi 2000 en de 4 x 1000. Na een 2 k max kun je natuurlijk geen 1 k meer 100% geven.<br />Ik heb in de estaffete een beste tijd staan van 1.28 over 1060 meter. kon die hele race onder de 130 blijven roeien <br />Succes ermee, ik ken overigens iemand die ook met een sterk team komt opdagen. hij roeit 3 rond 3,02 ongeveer.<br /><br />succes!<br /><br />henry <br /> </td></tr></table><br />Hi Henry,<br /><br />Indrukwekkende tijden die je had: <br /><br />pb's:<br />2 k 6.14.7 <br />6 k 20.18<br />30 min 8718 meter I think<br /><br />Hoe staat het er nu voor en is je rug weer beter? Maak je veel trainingskilometers?<br />(vragen, vragen, vragen). Misschien is het leuk om je gegevens in je signature te zetten, zodat iedereen weet waar je staat en wie je bent.<br /><br />O ja, train je thuis? En zo ja, gebruik je RowPro?<br /><br />Hennie
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-Godfried+Nov 25 2005, 11:51 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Godfried @ Nov 25 2005, 11:51 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-TheHagueDragon+Nov 25 2005, 09:45 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(TheHagueDragon @ Nov 25 2005, 09:45 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Dit jaar slaan we de 2 km over en gaan we voor de hoofdprijs bij de teamwedstrijd.[right] </td></tr></table> Watjes. <br /> </td></tr></table><br />Godfried,<br /><br />Jij doet toch wel mee met de 2k. in Amsterdam! <br /><br />Hennie
Forum in het Nederlands
Hi Henry,<br /><br />Indrukwekkende tijden die je had: <br /><br />pb's:<br />2 k 6.14.7 <br />6 k 20.18<br />30 min 8718 meter I think<br /><br />Hoe staat het er nu voor en is je rug weer beter? Maak je veel trainingskilometers?<br />(vragen, vragen, vragen). Misschien is het leuk om je gegevens in je signature te zetten, zodat iedereen weet waar je staat en wie je bent.<br /><br />O ja, train je thuis? En zo ja, gebruik je RowPro?<br /><br />Hennie <br /><br /><br />Hoi Hennie,<br /><br />dank je , idd redelijke tijden maar ik heb nooit maximaal kunnen roeien door rugproblemen. Heb me daar aan laten opereren 4 jaar geleden. En dat was niet echt een succes. Nu gaat het wel wat beter, hoewel ik nooit pijnvrij ben. Ik train daarom nu vooral mijn conditie en laat het kortere werk nog maar even voor wat het is.<br />IK ben nu na een pauze van jaren weer begonnen 2 maanden geleden. probeerde toen een 2 k en roeide 6.55. train nu 4/5 keer in de week en heb nu 170 km geroeid sinds de herstart 30/40 km in de week. Ik roei op de sportschool niet thuis. En woon in Amstelveen. Mijn doel voor deze winter is te kijken hoeveel ik verbeter en hoe mijn rug dat houdt. Als ik in maart de 2 k in 6.30 roei en de 30 m in 147/48 ofzo ben ik tevreden. Als mijn progressie doorgaat zoals nu dat gaat me dat denk ik wel lukken. Ik kan nu ongeveer. 6.40 op de 2 en 8250 op de 30 minuten en verbeter wekelijks. <br />Vroeger roeide ik nooit langer dan 20/30 minuten. Vorige week voor het eerst een uur geroeid kwam tot 15800 meter met nog wat reserve. <br />Al met dus tevreden over het begin.<br /><br />Hij bent ook lekker bezig ik. Je tijden blijven verbeteren en je maakt km pffffffffffffffffff pas wel op voor overbelasting.<br />succes en to horens <br /><br />henry<br />
-
Forum in het Nederlands
Henry,<br /><br />Ziet er goed uit, zeker je doelen. Zoals je nu gaat zal het zeker lukken. Misschien is het leuk om in Amsterdam mee te doen. Je hebt in ieder geval al een hele goede 2K. tijd en Amsterdam is dichtbij voor jou .<br /><br />Als ik naar je 30m. afstand kijk moet je toch makkelijk ( ) over de 16k. komen op het uur.<br /><br />Hennie
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-hennmart+Nov 25 2005, 03:25 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Nov 25 2005, 03:25 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Henry,<br /><br />Ziet er goed uit, zeker je doelen. Zoals je nu gaat zal het zeker lukken. Misschien is het leuk om in Amsterdam mee te doen. Je hebt in ieder geval al een hele goede 2K. tijd en Amsterdam is dichtbij voor jou .<br /><br />Als ik naar je 30m. afstand kijk moet je toch makkelijk ( ) over de 16k. komen op het uur.<br /><br />Hennie <br /> </td></tr></table><br /><br /><br />Ik ben voorzichtig hennie en wil niks forceren. Ga zelf nog niet meedoen in Amsterdam. Een vriend van mij roeit mee, 627/630 2 k dus ik kom wel even kijken. Voluit roeien heb ik helemaal nog niet gedaan, geen snelheid niks dus volgend jaar hopelijk. En misschien kan ik dan mijn prestatie's van vroeger nog eens halen. Zou leuk zijn.
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-hennmart+Nov 25 2005, 02:04 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Nov 25 2005, 02:04 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Jij doet toch wel mee met de 2k. in Amsterdam! <br /> </td></tr></table><br />Ik heb een half jaar niets gedaan ( behalve 15 kg zwaarder worden ).<br /><br />Mijn tijd was vorig jaar 7:11.5 en gisteren voor de tweede keer onder 8:00 met 7:46.6.<br /><br />Ale het me lukt onder 7:20 te komen voor 2 december doe ik mee, anders kom ik alleen kijken ( ook ik ben een watje ).
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-hjs+Nov 25 2005, 12:40 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hjs @ Nov 25 2005, 12:40 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Ik heb rond 2000 ook wel eens de estafette meegedaan en ook wel de combi 2000 en de 4 x 1000. Na een 2 k max kun je natuurlijk geen 1 k meer 100% geven.<br />Ik heb in de estaffete een beste tijd staan van 1.28 over 1060 meter. kon die hele race onder de 130 blijven roeien <br />Succes ermee, ik ken overigens iemand die ook met een sterk team komt opdagen. hij roeit 3 rond 3,02 ongeveer.<br /><br />succes!<br /><br />henry <br /> </td></tr></table><br /><br />Op zich was het goed te doen, eerst die 2k, onze 1000 meter tijden lagen toen rond onze PB-tijden. We zaten alleen met z'n 4-en flink te balen dat we geen eerste waren geworden in 3:08:4 waarbij ik 3:06 deed.<br />Als je dan tweede word begin je toch te twijfelen of je niet beter die 2k had kunnen laten. Er was nog maar één ander team bij die ook 2k individueel had gedaan.<br /><br />De eerste was een concurerend drakebootteam uit Zoetermeer in 3:05:8. Daar zat er ook eentje bij van 2:57!<br />Het stikte trouwens vorig jaar van de drakebootteams. 4 teams van de Dutch Dragons uit Zoetermeer, Concrete uit Utrecht en wij, The Hague Dragons uit Den Haag.<br />Uit welk team komt jouw kennis Henry? Was het een team die vorig jaar ook meedeed? Het is wel handig om een snelle man te hebben maar het is, denk ik, belangrijker een hoog gemiddelde te hebben.
Forum in het Nederlands
hoi Maarten<br /><br />Een jaar of 5 geleden was er altijd een team uit zandvoort dat de estafette als specialiteit had. deden niet mee aan de 2 k alleen de 4 x1 en roeiden meestal onder de 3 rond.<br />Ik heb een keer meegedaan met en team dat en de 2 k individueel en de estafette deed, dat scheelde toen wel een seconde of 4/5 op de 4x1. Ik roeide toen 6.18 en 3.04 zo uit mijn hoofd. <br /><br />In welk team mijn vriend roeit weet ik niet ik zal het hem vragen. idd is het gemiddelde belangrijk, niet een uitschieter.<br /><br />henry
Forum in het Nederlands
hoi Maarten.<br /><br />IK sprak hem gister. Hij won de belgische open in de 40 plus cat. 6.32. Niet voluit geroeid, door het weer was hij pas om half 4 's nachts in gent. Hij verwacht een 3/5 secnden sneller te kunnen indien ie fris is.<br /><br />Hij doet met een sterk mixteam mee aan de estafette. Allemaal 620/30 roeiers. Maar ze doen wel allemaal de dubbel. 2 k en 4 x 1, maar een 3,05 zal hun doel wel zijn.
-
Forum in het Nederlands
Ik wil iedereen die meedoet morgen veel succes wensen.<br />Ik ga helaas niet meedoen. In de week voor de laatste inschrijfmogelijkheid heeft één van de teamleden afgehaakt.<br />Hij was aan zijn kaak geopereerd en voelde zich niet fit genoeg.<br />Heel jammer want ik had er best zin in.<br /><br />Ik hou me in ieder geval beschikbaar voor allerlei sportieve uitdagingen op C2 gebied. Ik ben er altijd klaar voor!<br /><br />Iedereen succes morgen!
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-Godfried+Nov 26 2005, 12:14 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Godfried @ Nov 26 2005, 12:14 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-hennmart+Nov 25 2005, 02:04 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Nov 25 2005, 02:04 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Jij doet toch wel mee met de 2k. in Amsterdam! <br /> </td></tr></table><br />Ik heb een half jaar niets gedaan ( behalve 15 kg zwaarder worden ).<br /><br />Mijn tijd was vorig jaar 7:11.5 en gisteren voor de tweede keer onder 8:00 met 7:46.6.<br /><br />Ale het me lukt onder 7:20 te komen voor 2 december doe ik mee, anders kom ik alleen kijken ( ook ik ben een watje ). <br /> </td></tr></table><br />Ik heb ergens de afgelopen weken mijn knie verdraaid, dus ik kom alleen maar kijken.