Damper Setting
-
Forum in het Nederlands
Ik heb mijn damper setting weer terug naar 8 gezet (stond op 4/5 om uit te proberen) en ik moet zeggen dat ik me er weer lekker bij voel! <br /><br />Vanmiddag tweemaal 10K.: de eerst een race en een bijna evenaring van mijn snelste tijd en de tweede keer gewoon rustig (1:57) samen met Jeff naar het einde.<br /><br />Voelde veel beter en relaxter. Ik denk dat ik me voorlopig maar bij deze instelling hou.<br /><br />Hennie
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-hennmart+Jul 3 2005, 01:35 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Jul 3 2005, 01:35 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Ik heb mijn damper setting weer terug naar 8 gezet (stond op 4/5 om uit te proberen) en ik moet zeggen dat ik me er weer lekker bij voel! <br /><br />Vanmiddag tweemaal 10K.: de eerst een race en een bijna evenaring van mijn snelste tijd en de tweede keer gewoon rustig (1:57) samen met Jeff naar het einde.<br /><br />Voelde veel beter en relaxter. Ik denk dat ik me voorlopig maar bij deze instelling hou.<br /><br />Hennie <br /> </td></tr></table><br /><br />Hoi Hennie,<br /><br />Roeien op een dampersetting waarbij je je lekker voelt zal betere resultaten opleveren.<br /><br />Ik keek trouwens net even bij de uitslagen van de race van gisteren en vroeg mj af of ik je niet moest feliciteren : 48.11... - 11.57... (delaytime) = +/- 36.31<br />= een PB met bijna 20 sec.<br />Ik moet 'm ook maar eens weer een keer op 8 zetten <br />En daarna nog even een 10 er achteraan <br />Je bent nog steeds lekker bezig <br /><br />Pieter
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-Pieter+Jul 4 2005, 09:28 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(Pieter @ Jul 4 2005, 09:28 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-hennmart+Jul 3 2005, 01:35 PM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(hennmart @ Jul 3 2005, 01:35 PM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Ik heb mijn damper setting weer terug naar 8 gezet (stond op 4/5 om uit te proberen) en ik moet zeggen dat ik me er weer lekker bij voel! <br /><br />Voelde veel beter en relaxter. Ik denk dat ik me voorlopig maar bij deze instelling hou.<br /><br />Hennie <br /> </td></tr></table><br /><br />Hoi Hennie,<br /><br />Roeien op een dampersetting waarbij je je lekker voelt zal betere resultaten opleveren.<br /><br />Ik keek trouwens net even bij de uitslagen van de race van gisteren en vroeg mj af of ik je niet moest feliciteren : 48.11... - 11.57... (delaytime) = +/- 36.31<br />= een PB met bijna 20 sec.<br />Ik moet 'm ook maar eens weer een keer op 8 zetten <br />En daarna nog even een 10 er achteraan <br />Je bent nog steeds lekker bezig <br /><br />Pieter <br /> </td></tr></table><br /><br />Dampersetting 8 en dragfator 172 voelt goed voor mij; ik ga dus zo door.<br /><br />Gisteren danig mijn best gedaan om een goede tijd neer te zetten (was hard werken). Ik kon er jammergenoeg maar 1 inhalen en moest de rest voor laten gaan (ze gingen steeds sneller als ik in de buurt kwam, rotzakken ). De eerst 8km. ging erg goed, toen moest ik wat inleveren. Mijn uitgangspunt was dicht in de buurt te komen van mijn PB en zoals het er nu uitziet is me dat gelukt (én meer). Het was trouwens wel een leuke race, vooral met Leif en Jeff. Ik moest wel 11:57 wachten voordat ik kon vertrekken en dat is wel héél erg lang.<br /><br />Ik denk als ik de 24H. met 8 had geroeid het misschien iets beter had gegaan, maar ja, dat is achteraf. Ik heb wel een nieuw PB vandaag op de 60 minuten 16171 (eindelijk over de 16km. grens). <br /><br />Vandaag ook weer eens een 500m. gedaan op dampersetting 10 (met lekker veel weerstand) en een nieuw PB/SB meergezet: 1:37,6 was 1:39,5 <br /><br />Verder ben ik maar eens begonnen met het trainingsprogramma van Rowpro, eens proberen of het wat is. <br />O ja, of het veel helpt weet ik niet, want ik wil daarbuiten nog steeds veel km's maken (én PB/SB verbeteren!).<br /><br />Hennie
-
Forum in het Nederlands
<br />Vandaag weer eens een 500. gedaan op dampers. 10 (lekker veel weerstand) en een nieuw PB/SB: 1:37,6 was 1:39,5 <br /><br /><br />Dit vind ik nou vreemd dat je met een dergelijke dragfactor en zo'n supertijden op de langere afstanden niet veel harder gaat op de 500 Meter..<br />Dit zou dan toch makkelijk onder de 1.30 moeten kunnen???<br /><br />Ik sta echt versteld van jullie dragfactors!! Als ik dat deed zou ik gegarandeerd me wat verrekken in mijn armen...<br />Maar het is misschien ook wat je gewend bent, ik trok vroeger ook met een zwaardere dragfactor toen ik zwaarder was....En ik heb dit ook aangepast toen ik ging roeien op water, en nu kan ik niet meer zwaarder, stom he?<br />Alleen de 500 Meter doe ik met een zwaardere, omdat ik anders niks voel bij die kracht en me over het hele ding trek...<br /><br />Grtz
Forum in het Nederlands
Hoi Hennie,<br /><br />Roeien op een dampersetting waarbij je je lekker voelt zal betere resultaten opleveren.<br /><br />Ik sta echt versteld van jullie dragfactors!! <br /><br />Als ik dat deed zou ik gegarandeerd me wat verrekken in mijn armen. Maar het is misschien ook wat je gewend bent, ik trok vroeger ook met een zwaardere dragfactor toen ik zwaarder was....En ik heb dit ook aangepast toen ik ging roeien op water, en nu kan ik niet meer zwaarder, stom he? Alleen de 500 Meter doe ik met een zwaardere, omdat ik anders niks voel bij die kracht en me over het hele ding trek.<br /><br />Ik moet 'm ook maar eens weer een keer op 2 zetten. <br /><br />Dit vind ik nou vreemd dat je met een dergelijke dragfactor en zo'n supertijden op de langere afstanden niet veel harder gaat op de 500 Meter. Dit zou dan toch makkelijk onder de 1.35 moeten kunnen??? <br /><br />Verder ben ik maar eens begonnen met een trainingsprogramma van Rowpro, eens proberen of het wat is. O ja, of het veel helpt weet ik niet, want ik wil daarbuiten nog steeds veel km's maken (én PB/SB verbeteren!) 1:39/1:44! <br />
-
Forum in het Nederlands
Not bad John, but now a real answer in dutch! <br /><br />Hennie
-
Forum in het Nederlands
Heren,<br /><br />Inderdaad denk ik dat het roeien met de dragfactor die het prettigst roeit ook de beste resultaten zal opleveren. Zelf roei ik altijd met een drag onder 100. Stand 1,5 of zo. Het is maar waar je je lekker bij voelt. <br /><br />Ik denk wel dat het trainen met een lagere stand goed is voor de ontwikkeling van je techniek. Dus probeer zo af en toe om met een lagere stand - zonder in een hoger tempo te gaan - dezelfde score te halen. Je wordt dan gedwongen om bij het omkeren voor en achterin zo efficient mogelijk te zijn. Dit kan je weer van pas komen bij stukken maximaal. <br /><br />Leuk dat er al wat gepost wordt in het nederlands. Over een paar weken hebben we een nieuwe site (we = concept 2 benelux) en daar zal ik een link opnemen direct naar dit forum. Hopelijk geeft dat nog meer lezers/gebruikers.<br /><br />Jacques Klok<br />Concept 2 Benelux
-
Forum in het Nederlands
<!--QuoteBegin-jacques+Jul 12 2005, 11:15 AM--><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td><div class='genmed'><b>QUOTE(jacques @ Jul 12 2005, 11:15 AM)</b></div></td></tr><tr><td class='quote'><!--QuoteEBegin-->Heren,<br /><br />Inderdaad denk ik dat het roeien met de dragfactor die het prettigst roeit ook de beste resultaten zal opleveren. Zelf roei ik altijd met een drag onder 100. Stand 1,5 of zo. Het is maar waar je je lekker bij voelt. <br /><br />Ik denk wel dat het trainen met een lagere stand goed is voor de ontwikkeling van je techniek. Dus probeer zo af en toe om met een lagere stand - zonder in een hoger tempo te gaan - dezelfde score te halen. Je wordt dan gedwongen om bij het omkeren voor en achterin zo efficient mogelijk te zijn. Dit kan je weer van pas komen bij stukken maximaal. <br /><br />Leuk dat er al wat gepost wordt in het nederlands. Over een paar weken hebben we een nieuwe site (we = concept 2 benelux) en daar zal ik een link opnemen direct naar dit forum. Hopelijk geeft dat nog meer lezers/gebruikers.<br /><br />Jacques Klok<br />Concept 2 Benelux <br /><br /><br />Prima idee Jacques!!!<br />Ik vind het geweldig om in het Nederlands over onze bevindingen te communiceren..Hopelijk vinden de water roeiers ook deze site...<br /><br />Er is ook een nieuwsgroep actief over roeien, maar die is in het engels..Op deze nieuwsgroep "zitten" ook altijd vele Nedelanders..<br /><br />Mooi dat jullie de site aanpassen, zeker nu er een directe link is naar een Nederlandse versie van het Online logbook<br /><br />Grtz Henry<br /> </td></tr></table><br />