Zit je iets dwars, meld het hier!

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Geert-Jan
Paddler

Zit je iets dwars, meld het hier!

Post by Geert-Jan » April 4th, 2006, 2:22 am

Ach, ik zie zoveel off-topic items dat ik dacht laat ik eens een nieuw topic starten waar je dingen kunt melden die niets met het desbetreffende onderwerp te maken hebben. Zo doe je ding :twisted: :arrow:

Groeten Geert-Jan
[color=red][b]That's me sitting on the C2[/b][/color]

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » April 4th, 2006, 6:07 am

Het mag wel een beetje beter weer worden! :twisted:
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

The Hague Dragon
Paddler

Post by The Hague Dragon » April 4th, 2006, 8:10 am

Ik heb pijn in mijn nek sinds mijn HM van vrijdag.
Mijn houding zal wel verkeerd zijn want ik heb altijd last van mijn nek sinds ik roei. Meestal krijg ik er wat last van als ik klaar ben en het trekt snel weg.
Maar sinds die HM is het een paar dagen aangebleven. Vandaag maar een rustige 25 minuten gedaan....
Maarten
41/ 1,93/101 kg
1:25:0@[b]500m[/b], 3:05:8@[b]1K[/b], 6:36:2@[b]2K[/b], 17:52:8@[b]5K[/b], 21:46:4@[b]6K[/b],
37:38:4@[b]10K[/b], [b]15min:[/b] 4227 m., [b]30min:[/b] 8195 m, [b]60min:[/b] 15610 m, 1:22:10:7@[b]HM[/b], [b]Max pull:[/b] 1:14

Pieter
Paddler

Post by Pieter » April 4th, 2006, 10:24 am

Hennie Martini wrote:Het mag wel een beetje beter weer worden! :twisted:
Ga je dan nog sneller op de 10k :wink: ?
Gefeliciteerd man, toptijd!!!!!!!

Pieter
Paddler

Post by Pieter » April 4th, 2006, 10:26 am

Oh ja en dan nog even ON-topic:

Het zit mij wel dwars dat JULLIE steeds sneller worden :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » April 4th, 2006, 12:04 pm

Maarten, goed op je houding letten! Anders krijg je last. Misschien een paar keer 5 tot 8 km op 20 halen per minuut :twisted: en dan goed op je houding letten (pace tussen 1:54 en 1:58)!

Pieter bedankt. Kom op man over een klein tijdje ben je weer over je dip, tenminste als je het nu goed aanpakt en dan ga je me weer met een hand op je rug voorbij :D :wink:

Hennie B)
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

hjs
Marathon Poster

Post by hjs » April 4th, 2006, 12:59 pm

Pieter wrote:Oh ja en dan nog even ON-topic:

Het zit mij wel dwars dat JULLIE steeds sneller worden :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jij als jonkie moet gewoon harder werken :D :D

JohnMertens
Paddler

Adem haling

Post by JohnMertens » May 6th, 2006, 5:53 pm

Allereerst wil ik Maarten bedanken voor zijn tips om op het stoeltje te blijven zitten. Alleen op de 500 mtr. heb ik af en toe nog problemen.

Sinds ik niet meer op "10" roei, maak ik enorme stappen vooruit. Alleen de ademhaling beperkt me. Met name op de 1000 en 2000 meter merk ik dat ik in de problemen kom. Nu heb ik op een concept site gelezen dat dé snelle ademhaling zou moeten zijn: drive uitademen, recover inademen+uitademen+(dieper?)inademen. Ik ben er nog mee aan het stoeien. Hoe doet de rest het?

Afgelopen vrijdag me "dood" geroeid op de 6km. Hartslag uiteindelijk van 192. Ik kreeg nauwelijks nog lucht in de fitness zaal. Na 2 minuten ging het weer. Een tip op een concept forum vóór de 500 mtr. meerdere malen diep in en uitademen (wellicht tot hyperventilatie toe) werkte goed, echter op een gegeven moment schoot ik weer van mijn stoeltje, toch een best tijd van 1.29.5 en enorm verzuurde benen.
Er zijn nog progressie mogelijkheden.

In elk gevoel hoe regelen jullie de ademhaling?

Groeten John (sinds januari dit jaar verslaafd aan roeien)

hjs
Marathon Poster

Re: Adem haling

Post by hjs » May 7th, 2006, 4:17 am

JohnMertens wrote:Allereerst wil ik Maarten bedanken voor zijn tips om op het stoeltje te blijven zitten. Alleen op de 500 mtr. heb ik af en toe nog problemen.

Sinds ik niet meer op "10" roei, maak ik enorme stappen vooruit. Alleen de ademhaling beperkt me. Met name op de 1000 en 2000 meter merk ik dat ik in de problemen kom. Nu heb ik op een concept site gelezen dat dé snelle ademhaling zou moeten zijn: drive uitademen, recover inademen+uitademen+(dieper?)inademen. Ik ben er nog mee aan het stoeien. Hoe doet de rest het?

Afgelopen vrijdag me "dood" geroeid op de 6km. Hartslag uiteindelijk van 192. Ik kreeg nauwelijks nog lucht in de fitness zaal. Na 2 minuten ging het weer. Een tip op een concept forum vóór de 500 mtr. meerdere malen diep in en uitademen (wellicht tot hyperventilatie toe) werkte goed, echter op een gegeven moment schoot ik weer van mijn stoeltje, toch een best tijd van 1.29.5 en enorm verzuurde benen.
Er zijn nog progressie mogelijkheden.

In elk gevoel hoe regelen jullie de ademhaling?

Groeten John (sinds januari dit jaar verslaafd aan roeien)
Op de 1000 en 2000 kom je idd in de problemen als je max roeit. weinig aan te doen vrees, daar heeft iedereen wel last van. Probeer zo onspannen mogelijk te blijven ademen is het enige wat ik je kan adviseren en blijf werken aan je conditie dat kan een beetje helpen. succes.

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » May 8th, 2006, 8:55 am

Inademen bij de haal!

Ik heb moeten oefenen om dit te doen maar nu voelt het heel normaal en gaat het automatisch!

Van je stoeltje schieten!

voor mij is strapless roeien het antwoord, je kunt je dan niet overhaasten bij de haal,
je leert jezelf automatisch om gelijkmatig te halen!

veel Succes
Tyn

M42H

"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."

"Nobody move! I've dropped me brain!"

JohnMertens
Paddler

Pijn in de nek

Post by JohnMertens » August 11th, 2006, 6:38 am

The Hague Dragon wrote:Ik heb pijn in mijn nek sinds mijn HM van vrijdag.
Mijn houding zal wel verkeerd zijn want ik heb altijd last van mijn nek sinds ik roei. Meestal krijg ik er wat last van als ik klaar ben en het trekt snel weg.
Maar sinds die HM is het een paar dagen aangebleven. Vandaag maar een rustige 25 minuten gedaan....
Vanaf december vorig jaar ben ik aan het roeien geslagen en sindsdien heb ik mijn tijden behoorlijk kunnen verbeteren. Sinds kort ben ik onder 7 minuten gedoken op de 2KM. Echter ik heb momenteel ook constant last van mijn nek. Eerst hoog bij mijn hoofd, nu in mijn nek (zeg maar bij de "nekknobbel"). Het is geen echte pijn, maar ik voel wel een constante druk, en het "knakt" af en toe. Tja ik weet het ... toch maar eens naar de dokter gaan. Maar komt het jullie bekend voor?

Groeten John

500@1.27.4 1KM@3.16.7 2KM@6.57.4
5KM@18:59.1 6KM@23:02.4
7681@30:00

Oaktree
500m Poster

Re: Pijn in de nek

Post by Oaktree » August 11th, 2006, 9:00 am

Hoi John, ik kan me alleen eigenlijk voorstellen dat je mischien wat te verkrampt op de ergo zit.
Je tijden vliegen omhoog zeg je (dat herken ik wel van toen ik pas bezig was :-) ) dat zou kunnen betekenen dat je eigenlijk alleen maar bvezig bent om ieder keer je tijden weer te verbeteren, en daardoor iewtat verkrampt bezig bent.

Ik zou voorstellen om niet dagelijks ermee bezig te zijn om je tijden te verbeteren, en eerder wat op je houding te letten. Indien je de mogelijkheid hebt, win goed advies in bij een indoor roei deskundige, of beter nog een echter (buiten)roei coach..
Houding is achteraf heel moeilijk af te leren.
Ik ben later gaan roeien op het water, en heb nu nog wel eens dat mijn coach (na vier jaar) me wijst op eerder opgedane verkeerde houding(en)

Bijkomend voordeel om niet dagelijks records te roeien, is dat je het dan wat langer kunt volhouden en het langer leuker blijft.
Op een gegeven moment kom je namelijk op het punt dat je simpelweg niet meer harder kan....en dat frusteert soms wel eens moet ik heeel eerlijk zeggen, hahha

Maar nogmaals zorg van het begin af voor een goede houding, daar heb je echt (ook met je tijden) alleen maar profijt van...
En voorkomt blessures, ook niet onbelangrijk!!!

Grtz

Henry Eikenboom

JohnMertens wrote:
The Hague Dragon wrote:Ik heb pijn in mijn nek sinds mijn HM van vrijdag.
Vanaf december vorig jaar ben ik aan het roeien geslagen en sindsdien heb ik mijn tijden behoorlijk kunnen verbeteren. Sinds kort ben ik onder 7 minuten gedoken op de 2KM. Echter ik heb momenteel ook constant last van mijn nek. Eerst hoog bij mijn hoofd, nu in mijn nek (zeg maar bij de "nekknobbel"). Het is geen echte pijn, maar ik voel wel een constante druk, en het "knakt" af en toe. Tja ik weet het ... toch maar eens naar de dokter gaan. Maar komt het jullie bekend voor?

Groeten John

500@1.27.4 1KM@3.16.7 2KM@6.57.4
5KM@18:59.1 6KM@23:02.4
7681@30:00
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » March 29th, 2007, 9:44 am

Wat me dwars zit!!

dat het zo rustig is op ons 'eigen' nederlandse forum!

HOWCOME?
Tyn

M42H

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » March 29th, 2007, 10:12 am

Tyn wrote:Wat me dwars zit!!

dat het zo rustig is op ons 'eigen' nederlandse forum!

HOWCOME?
Heb niet zo gek veel te vertellen...

Ben sinds de Carnaval gestart met een training in RP op gewochtscontrole..Ik ben verdomme ruim 5 kilo bijgekomen puur door het feit dat ik een aantal maanden niet dagelijks maar nog maar 4 keer per week geroied heb.. Ook wel omdat mijn sessies niet meer zo lang duren...Maar ja je wordt meteen gestraft..En om me nu te verplichten om tot mijn dood 75 Km per week te roeien, dat is tich teveel gevraagd.
Maar ja dat heb ik ruim vier jaar volgehouden en dus bleef ik goed op gewicht en zodra je dus minder doet.....aauuu..

Moet zeggen dat die gewichtscontrole training in RP geen ..... helpt..
Maar ik krijg wel het plezier weer terug en ben 4 a 5 keer per week minstens een half uur bezig...dus dat is ook meegenomen.

Toch?
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » March 29th, 2007, 10:25 am

Ja carnaval vieren!!

Maar aankomen is toch de relatie tussen iname en verbranding, of minder innemen of meer verbranden!
Of je moet een stofwisselingsziekte hebbenm dan is het anders!!

Ben je je slides al kwijt?

werd wel weer blij van het verhaal van Ancho!!

Grootste probleem voor mij is dat de vloer waarop mijn c2 staat een plamkenvloer is met veel hobbels, maar ik zou het eens ergens moeten kunnen proberen!

kan dat in A'dam bij C2??

Groeten uit Gouda
Tyn

M42H

Post Reply