Hallo mede roeiers,
Gisteren wilde ik een aanval doen op mijn pr 500m. Dat ging uitstekend: lange tijd op koers voor een tijd van 1.24. Echter op zeker moment toen ik begon te versnellen begon de roeimachine diverse keren een beetje te schuiven! Ik merkte dat dit ten koste ging van de slagkracht, tevens raakte ik uit mijn slagritme.
Mijn vraag: moet de concept 2 vaststaan als je met écht veel kracht roeit op korte afstand. Hoe is dat op jullie sportschool?
Er rolde nu een `teleurstellende` tijd uit van 1.26.3. Weet zeker dat er meer in had gezeten.
MVG
Schuiven bij 500m
-
- Paddler
Schuiven bij 500m
2000m 6.39.5
500m 1.26.2
Rowing since March 2010
500m 1.26.2
Rowing since March 2010
- Citroen
- SpamTeam
Re: Schuiven bij 500m
I've given you an answer in English on your other thread for how to stop the ergo moving http://www.c2forum.com/viewtopic.php?f=3&t=10482
- hjs
- Marathon Poster
Als je echt gaat sprinten moet of de ondergrond heel stroef zijn, ruw tapijt ofzo, of iemand moet op de voorpoten gaan staan of iets anders dat zwaar is.TurboMcKwek wrote:Hallo mede roeiers,
Gisteren wilde ik een aanval doen op mijn pr 500m. Dat ging uitstekend: lange tijd op koers voor een tijd van 1.24. Echter op zeker moment toen ik begon te versnellen begon de roeimachine diverse keren een beetje te schuiven! Ik merkte dat dit ten koste ging van de slagkracht, tevens raakte ik uit mijn slagritme.
Mijn vraag: moet de concept 2 vaststaan als je met écht veel kracht roeit op korte afstand. Hoe is dat op jullie sportschool?
Er rolde nu een `teleurstellende` tijd uit van 1.26.3. Weet zeker dat er meer in had gezeten.
MVG
Ps das trouwens niet slecht wat je doet als je pas in maart bent begonnen
-
- Paddler
Thanks!
Wel sinds 1maart hoor En verder wel altijd aan krachttraining gedaan + redelijke conditie.
Volgende keer ga ik zeker iemand vragen erop te gaan staan...
Wel sinds 1maart hoor En verder wel altijd aan krachttraining gedaan + redelijke conditie.
Volgende keer ga ik zeker iemand vragen erop te gaan staan...
2000m 6.39.5
500m 1.26.2
Rowing since March 2010
500m 1.26.2
Rowing since March 2010
Hoi,
Bij C2 verkopen ze een speciale antislipmat zie http://shop.concept2.nl/zoeken/1/antisl ... door+rower
Ikzelf gebruik 4 rubberen vierkantjes van 6x6cm onder de rubberdoppen van de roeier zelf tegen het schuiven over het vinyl werkt ook zeer effectief.
Succes, groeten Geert-Jan
Bij C2 verkopen ze een speciale antislipmat zie http://shop.concept2.nl/zoeken/1/antisl ... door+rower
Ikzelf gebruik 4 rubberen vierkantjes van 6x6cm onder de rubberdoppen van de roeier zelf tegen het schuiven over het vinyl werkt ook zeer effectief.
Succes, groeten Geert-Jan
[color=red][b]That's me sitting on the C2[/b][/color]