vreemde geluiden uit de luchttunnel; iemand een idee?

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Post Reply
Hofmae
Paddler

vreemde geluiden uit de luchttunnel; iemand een idee?

Post by Hofmae » March 10th, 2010, 12:00 pm

Ik heb mijn Concept2 model D nu 3 jaar en gebruik deze redelijk intensief (4x per week een half uur/7,5 km.).
Nu lijkt het sinds kort of er iets van het draaimechanisme in de windtunnel aanloopt.
Het vreemde is dat dit pas na ongeveer 20 minuten begint, dus op het moment dat de trainingsintensiteit al iets aan het afnemen is.
Eergisteren heb ik de windtunnel nog maar eens goed schoongemaakt en het geluid is iets afgenomen, maar vraag mij niet 'waarom'...
Ook van de berichten op het forum wordt ik niet echt veel wijzer (waar overigens maar weinig vragen te vinden zijn over het onderhoud of daaraan gerelateerde problemen?)...

Moet er wellicht een onderdeel vervangen worden?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!

oscarrijneveld
Paddler

Re: vreemde geluiden uit de luchttunnel; iemand een idee?

Post by oscarrijneveld » April 7th, 2010, 11:50 am

Het kan zijn dat het zwarte kunststof huis van de monitorsensor net iets aanloopt tegen het vliegwiel.
Haal het vliegwiel los (centrale moer op de as losmaken) en kijk eens of je daar een slijtplekje ziet.

Met groeten,

Oscar Rijneveld
Concept 2 Benelux
info@concept2.nl

hjs
Marathon Poster

Re: vreemde geluiden uit de luchttunnel; iemand een idee?

Post by hjs » June 16th, 2014, 3:01 am

Hofmae wrote:Ik heb mijn Concept2 model D nu 3 jaar en gebruik deze redelijk intensief (4x per week een half uur/7,5 km.).
Nu lijkt het sinds kort of er iets van het draaimechanisme in de windtunnel aanloopt.
Het vreemde is dat dit pas na ongeveer 20 minuten begint, dus op het moment dat de trainingsintensiteit al iets aan het afnemen is.
Eergisteren heb ik de windtunnel nog maar eens goed schoongemaakt en het geluid is iets afgenomen, maar vraag mij niet 'waarom'...
Ook van de berichten op het forum wordt ik niet echt veel wijzer (waar overigens maar weinig vragen te vinden zijn over het onderhoud of daaraan gerelateerde problemen?)...

Moet er wellicht een onderdeel vervangen worden?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Als het geluid pas later begint kan er niet iets aanlopen. Het lijkt een kwestie van heel goed luisteren waar het vandaan komt. Misschien moet iets gesmeerd worden, dat nu droogloopt?

Intensiteit verhaal snap ik niet zo goed? Ga je n 20 minuten langzamer roeien, als dat zo is begin je echt te snel.

Post Reply