online roeien

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Locked
wibo45
Paddler

online roeien

Post by wibo45 » January 26th, 2010, 6:12 am

Hallo, is het mogelijk om te roeien online tegen een andere roeier?
Ik ben geen super fanatieke roeier, doe het voor de algemene fitness , ik roei zo rond de 20 min. op de 5000 mtr met de schuif op 7 en een strokefrequentie van ongeveer 27.
Het lijkt me leuk om af en toe eens een wedstrijdje te roeien, maakt het indoorroeien nog gevarieerder en spannender!!
Ik hoop op respons!
Groet wibo.

hjs
Marathon Poster

Re: online roeien

Post by hjs » January 26th, 2010, 6:28 am

wibo45 wrote:Hallo, is het mogelijk om te roeien online tegen een andere roeier?
Ik ben geen super fanatieke roeier, doe het voor de algemene fitness , ik roei zo rond de 20 min. op de 5000 mtr met de schuif op 7 en een strokefrequentie van ongeveer 27.
Het lijkt me leuk om af en toe eens een wedstrijdje te roeien, maakt het indoorroeien nog gevarieerder en spannender!!
Ik hoop op respons!
Groet wibo.
Hoi Wibo,

Ja dat kan en gebeurt dagelijks via row pro. Je kunt daar online roeien tegen iedereen die wil waar dan ook ter wereld. Je kunt het geloof ik eerst gratis uitproberen en daarna moet je wel betalen maar tis niet duur.
Row pro dus, ff op het engelstalige deel kijken/zoeken en je zult er genoeg over vinden.

grt Henry

http://www.c2forum.com/viewforum.php?f=8

wibo45
Paddler

rerow

Post by wibo45 » January 26th, 2010, 7:56 am

Hallo Henry, dank je voor het snelle antwoord, ik heb iets gevonden en dat heet Venue racing application, is dit het zelfde?? In ieder geval zal ik veel moeten lezen en uitproberen maar misschien is er iemand die mij zoveel mogelijk kan vertellen over onlin e racing/ rowpro/Venue racing ??!! Hoe installeren? Waar kopen? hoe gebruiken?
En weer hoop ik op respons!!

Groet, Wibo

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » March 6th, 2010, 11:42 am

Nee de venue application is iets anders. Je moet Rowpro hebben om online tegen tegenstanders te roeien.
Zie www.digitalrowing.com. Het kost ca $99,- en je kunt het een paar weken gratis proberen.

sander
2k Poster

Post by sander » March 11th, 2010, 6:27 pm

wibo45 wrote:... ik roei zo rond de 20 min. op de 5000 mtr met de schuif op 7 en een strokefrequentie van ongeveer 27.
Ik zou de schuif iets lager zetten als ik jou was, tenzij je een hele stoffige ergometer hebt. Zoek maar eens op 'drag factor' in het Engelstalige deel van dit forum.

groeten, Sander
Image

Training Blog: http://blog.rowsandall.com/
Free Data and Analysis. For Rowers. By Rowers: http://rowsandall.com

Aladna
Paddler

Post by Aladna » August 27th, 2013, 4:37 am

Zijn deze antwoorden nog steeds actueel. Ben een beginner en hoop hier tips te krijgen wat ik allemaal kan doen met mijn Concept2 D PM4

Frederik1948
Paddler

Post by Frederik1948 » April 19th, 2020, 10:57 am

Wij zijn met 4 roeiers en proberen nu al 2 weken om met z'n vieren online te roeien via RowPro.
Dat is ons nog steeds niet gelukt. Wij krijgen allemaal om de beurt allerlei bugs.
Laatste bug bij mij was dat ik Join, Check-in en Ready gedrukt had, maar geen startprocedure kreeg. Ik kreeg wel het verzoek om ready te drukken, maar dat had ik al lang gedaan en Ready was gedimmed. De andere 2 werden wel gestart. Die merkten alleen dat ze aan het eind van een 10min sessie verschillende tijdsduren hadden. Scheelde tot bijna 1 minuut! Nr 4 had ook problemen. Max aantal deelnemers die het wel lukte in 2 weken tijd was 2.
Wij werken met 3 MacBooks van 2011 tot 2017 (ik), MacOS Catalina of de een na laatste versie, 1 persoon heeft een PC labtop.
Alle connecties en wifi zijn in orde.
Heeft iemand met RowPro ervaring een goed advies? Ik krijg de neiging om RowPro te dumpen, maar er is helaas geen alternatief.

Motbrok
Paddler

Post by Motbrok » April 20th, 2020, 4:34 pm

Hey. Ik kwam onlangs EXR tegen. Dit is nog in ontwikkeling, waardoor je gratis kan testen :) https://bit.ly/2RTlzEp

ivan141
1k Poster

Post by ivan141 » May 12th, 2020, 3:23 pm

Als je een PM5 hebt kun je ook ergworld.com gebruiken tegenwoordig..
Zit zelf nog met een PM3 dus kan geen ervaringen delen.
M/39/99kg Image

hhermsen
Paddler

Post by hhermsen » May 13th, 2020, 4:59 am

Shameless plug na nu :D
Time-Team houdt sinds kort een beta met online real-time racen via Homerace. Stuur even een berichtje naar info@time-team.nl en dan plannen we een sessie. Het werkt met de PM3, PM4 en PM5 over USB met elke pc, Mac, Chromebook.

Locked