RACE plannen voor 2007-2008

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Post Reply
Wiecher
500m Poster

RACE plannen voor 2007-2008

Post by Wiecher » July 28th, 2007, 4:28 am

Hoi ergometeraars,

Het is nog wat vroeg, maar eigenlijk wil ik me vanaf nu na de vakantie weer serieus gaan voorbereiden op de wedstrijden die er zijn op de ergometer.
De OBIC in Antwerpen: 24 november, een kleinschalige wedstrijd met een super leuke sfeer.
Het NKIR in Amsterdam: 8 december, een grote wedstrijd, het Nederlandse Kampioenschap op de 2000m, alleen niet voor de masters, dus ergometeraars boven de 30. Ik voer een email wisseling met de roeibond en de organisatie hierover om het een NK ook voor de oudjes te maken maar dat schijnt bij de bond moeilijk te liggen. Misschien kan Concept 2 Nederland, met name Jaques dan gewoon een NK Concept2 er van maken, zonder de bond, er is toch ook een NK marathon?
Het Open Concept2 in Parijs: echt een geweldige wedstrijd met veel master roeiers in verschillende klasses, echt ook een RACE ook voor de boven de 7 minuten roeiers.
Het Europees Kampioenschap in Dresden: 15 december voor het eerst in Duitsland en ik kan jullie vertellen, daar zal het hard gaan als alle goede Duitsers er zijn, pppffffff. Tot nu toe viel het Duits Kampioenschap vaak samen met het EK dus dan zag je alleen de Rest of the Best maar nu zal er na ik vermoed ALL the Best er zijn....
De HEK in Amersfoort: De tweede zaterdag in het nieuwe jaar, echt een super gezellige kleinschalige wedstrijd voor klein en groot, goed en iets minder goed. Zelfs mijn rokende maatje doet elk jaar mee!! Eerst een 500m en 1,5 uur later een 2000m, de gemiddelde 500m tijd van alles bepaalt wie er wint. Echt killing die 500m en daarna met zware benen de 2000m!
De ergohead in Amsterdam 3de zondag in januari?: 6000m pijnlijden, echt wat voor de echte mannen!
Het OTKI laatste zondag januari?: In Tilburg een 2000m race, super aardige goede organisatie, moeten we gewoon allemaal heen lijkt me. Daarna in de sauna bijkomen en starke verhalen vertellen?
De Indoorcup in Essen Kettwig: Eerste zondag in februari, echt de meest geweldige wedstrijd, wat een sfeer, wat een gekkenhuis en vanaf hier Kampen rijdt ik er in minder dan twee uur heen. Echt dat moet je meemaken!
Waar ga ik heen: De OBIC, Parijs (ja als er geen NK voor de masters is), Dresden als er meer mee na toe gaan, het is ook een prachtige stad!!, de HEK, het OTKI en dan als afsluiting de Indoor Cup het hoogtepunt van het seizoen en tevens de afsluiting. Misschien is het wat om naar de wedstrijden te carpoolen?
Laat eens wat van je horen! Ciao ergogroet, Wiecher

Wiecher
500m Poster

Toevoeging agenda van Wiecher.

Post by Wiecher » July 28th, 2007, 4:35 am

Alle wedstrijden zijn 2000m, dat is de wedstrijd afstand, dat valt te doen.
Dat is helaas ook voor mij The Core Business. Dus behalve de ergohead 6000m en de HEK combinatie 500-2000m is er een 2000m op het programma.
Sorry dat was niet altijd toegevoegd.

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » July 28th, 2007, 4:43 am

Hoi Wiecher,

Een goede lijst die je daar gemaakt hebt. Ik ga in ieder geval naar de OBIC, BIRC, Amsterdam (2km en misschien de 6km.). En wanneer het even kan volgend jaar naar Eindhoven voor de NK marathon.

Ik kom je nog wel ergens tegen.

Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

Wiecher
500m Poster

Post by Wiecher » July 28th, 2007, 4:50 am

Hoi Hennie,

Niet na de OTKI? Dat is toch vlak bij je, om de hoek als het ware, of is mijn geografische kennis niet je van het?
Of heb je negatieve ervaringen daar, ik kan me niet vorstellen? We hebben je daar nodig want anders kan het wel eens de laatste keer daar geweest zijn!!
Echt super gezellig daar! Laten we daar met z'n allen afspreken, daarna gezellig een hapje eten?

Groet,
Wiecher

Wilbert
Paddler

Wedstrijden

Post by Wilbert » August 30th, 2007, 1:03 pm

Beste Wiecher,

Heb je ook linken naar homepages?

Groet,
Wilbert

ank
Paddler

ergometerwedstrijden

Post by ank » September 3rd, 2007, 8:54 am

Verhuisd, mijn ergometer heeft z'n nieuwe plekje gekregen, vakantie voorbij, (slecht ergometeren in de Filippijnen....geen Concept2 te vinden!) 's Avonds niet meer op de Eem roeien omdat het te vroeg donker wordt...... mmmm, tja,... het wordt weer tijd voor... de ahum... de ergometer. En waarom zou je trainen als je jezelf geen doel stelt?

OTKI? ja natuurlijk, die doe ik ik jaar dus nu zeker ook. Hek? da's een thuiswedstrijd die mag ik niet verzuimen! Met Wiecher en consorten naar de indoorcup? Ja... is goed bevallen vorig jaar dus nu ook maar weer. Parijs? Alleen als ik daar niet alleen naar toe hoef te gaan maar er meerderen zo gek te krijgen zijn.

Kortom, gewoon weer even lekker trainen, we gaan ervoor!
Ank

(Dames veteranen lichtgewicht, 46 jaar)

P.S. Ik overweeg om naar BIRC in Engeland te gaan. Grote wedstrijd, goed lichtgewichtveld en indeling per vijf jaar in plaats van 10 jaar. Plak ik er meteen een leek weekendje Engeland aan vast.

Exus
Paddler

Post by Exus » October 3rd, 2007, 7:34 am

Eerst nog wat trainen maar ik denk zeker de Masters op de Ergohead en de NKIR. Mischien meer, overtuig me te komen

Wiecher
500m Poster

Aan Exus

Post by Wiecher » October 3rd, 2007, 11:57 am

Leuk dat je aan de slag wilt op de wedstrijden, maar je zult mij op het NKIR en Egohead niet treffen.
De dag na de NKIR roei ik in Parijs. Ik moet kiezen en als het geen NK is dan roei ik gewoon de leukere wedstrijd met eg veel masters. in Parijs. Wat zijn jouw plannen dan? Streeftijden?
Mijn streeftijd is weer onder de 6:30 roeien maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het dit jaar niet gaat lukken, ik word te oud...
Misschien zie ik je in Tilburg eind januari of in Amersfoort de tweede zaterdag in januari?
Ben jij ook Exuskayak?
Ik hoor het wel....

Exus
Paddler

Post by Exus » October 4th, 2007, 10:20 am

Pff 6:30 is hard, te hard voor Exus(kayak) Zal zo rond de 7 rond blijven hangen. Ik denk dat ik daar niet veel meer van af snoep. Ik zet Tilburg en Amersfoort ieder geval in mijn agenda.
Heb de interactive schema van C2 gedownload om een beetje regelmaat in te krijgen. Zal in een nieuw topic nog wat vragen stellen.

JaapR
Paddler

Post by JaapR » January 7th, 2008, 2:55 pm

Hennie Martini wrote:
En wanneer het even kan volgend jaar naar Eindhoven voor de NK marathon.

Hennie
Hallo Hennie,
Mits blessurevrij ga ik wel naar Eindhoven op 1 maart. Jij? Ik kan nog wel wat tips gebruiken. Gisteren voor het eerst langer dan 80 minuten geroeid om eens te kijken waar het schip zou stranden. Dat was na ongeveer 100-105 minuten. De twee uur nog wel volgemaakt, maar niet van harte. Daarna is het op 1 maart nog een heel stuk. Maar goed, we hebben nog bijna 8 weken.
Hoe doen jullie dat met drinken? Zelf doe ik nu ieder half uur een minuutje met 1 hand doorroeien, andere hand voor water en energiedrank.

Groet,
Jaap

Wilbert
Paddler

Drinken

Post by Wilbert » January 10th, 2008, 11:56 am

Beste Jaap,

Ik overweeg ook om mee te doen (onder het motto: 'meedoen is belangrijker dan winnen...'). Voor wat betreft drinken; ik weet dat topatleten, zoals bijvoorbeeld Haile Gebrselassie, tijdens de wedstrijd snel en met grote slokken drinkt. Grote slokken gaat sneller en het water wordt beter opgenomen dan met een paar kleine slokken), en je hoef maar 15 seconden met één hand te roeien (heb je in het circus gewerkt?).

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » January 13th, 2008, 6:16 am

Hoi Jaap,

Goed van je te horen!

Ik ben nu ook bezig met training, maar het is en blijft een opgave om een marathon te roeien.

De beste ervaring heb ik met water en de slechtste met energiedrankjes (pijn in mijn buik). Ik probeer altijd even te stoppen om wat te drinken en dan weer door te roeien. Als je even stopt, heb je even rust en verandering van beweging en je verliest héél weinig. Het is trouwens vaak warm en je verliest heel veel vocht.

Een hm tot 25 km gaat nog wel, maar daarna wordt het zwaar. Het is dan doorgaan en het verbijten van de pijn.

Ik heb tot nu toe zo'n 12 marathons gedaan. De meeste drie seizoenen geleden, maar toen had ik ook > 5 miljoen meters. Bij het eerste nk had ik heel veel last van mijn handen en bij de tweede van mijn hele lichaam (weinig lange afstand training). Dit jaar heb ik al wat hm gedaan en wat langere afstanden, maar nog niet boven de 25km. Ik ga op de 26ste samen met Pieter, Tom en Kees in Amstelveen een marathon roeien als training :? Misschien leuk om mee te doen?

Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » January 13th, 2008, 1:55 pm

Hennie Martini wrote: Ik ga op de 26ste samen met Pieter, Tom en Kees in Amstelveen een marathon roeien als training :? Misschien leuk om mee te doen?
Klopt. Maar het is op 27 januari. B)
Leuk als je meedoet, Jaap!

Tom

Wiecher
500m Poster

Waarom niet naar Tilburg??

Post by Wiecher » January 15th, 2008, 7:57 am

Hoi jongens,

Ik zag dat jullie de 27ste een marathon willen roeien? Maar waarom niet naar Tilburg voor het OTKI en bijvoorbeeld 1 of 2 weken later een marathon roeien.
Als we niet naar de wedstrijden gaan, dan worden er ook geen wedstrijden meer georganiseerd vanwege gebrek aan deelnemers......dat is toch zonde??
Laat de mensen daar in Tilburg niet in de steek!!!!
Ergogroet,
Wiecher

JaapR
Paddler

Post by JaapR » January 17th, 2008, 2:27 pm

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties en tips. Hennie, heb je de oranje Extran energiedrank al eens geprobeerd? Werkt bij mij het best. 60g suiker per flesje van 400ml. Daarnaast een paar bidons met water. Ieder half uur een paar flinke slokken water en energiedrank.
Ik volg het marathon plan van Eddie Fletcher (staat dacht ik op de UK site), 100+ km/week. Eerst flinke progressie, maar nu helaas niet meer.
Dan gaat de lol er wel wat van af, vooral de extensieve duurtraining (2x45 minuten op HF 140). Mooi dat we naar een doel toe kunnen trainen op 1 maart.
Op 27 januari roei ik nog niet een marathon. Die 2 uur duurde me al wat te lang, vooral zere kont. Ik denk dat de marathon op 1 maart een eenmalig iets wordt, toch zie ik er naar uit.

Wiecher, 2k is op dit moment veel te heftig. Kans op terugkerende blessures is me te groot. Succes in Tilburg,

Groet,
Jaap

Post Reply