Aanschaf Concept2

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Erik
Paddler

Aanschaf Concept2

Post by Erik » September 20th, 2006, 12:25 pm

Hoi
ik zie dat er een forum is voor Nederland, mooi zo! Jammer genoeg zie ik niet al te veel postings; jammer. Zijn er zo weinig roeiers?
Ik overweeg heel serieus de aanschaf van een concept2; ik ben ooit aangespoord door een roeier die hierover te spreken was, en ik moet zeggen dat het trainen op een roeier me wel aanspreekt. Voornamelijk ook dat je een half uurtje per dag kunt sporten zonder dat je ergens heen moet enzo (ik kan de roeier mooi in de garage neerzetten).
Mijn vraag aan de forumleden is hoe tevreden jullie zijn met de roeier? Hij is nl. behoorlijk prijziger dan andere roeiers, maar zo te zien kun je er wel veel mee (bijhouden van data bv). En wie gebruikt de software om via het internet te roeien? Dat lijkt me nl. een leuke extra optie die het nog leuker kan maken.
Enfin, ik zie graag reacties tegemoet.
Groeten,
Erik

hjs
Marathon Poster

Post by hjs » September 20th, 2006, 1:19 pm

Hoi Erik,

Er zijn wel nederlandse roeiers hoor maar die zitten op het uk/us forum.
De c2 is een leuk, inderdaad niet goedkoop, apparaat.
En gaat als je geen rare dingen doet lang mee en is eventueel prima 2 e hands te verkopen, ze blijven ook 2e hands flink prijzig, dus ook al zou het niet bevallen dan krijg je een flink deel van je geld terug.
Kijk ook eens rond op het UK forum. Tis daar veel drukker en je kunt een boel info vinden.

Succes. Henry

Hennie Martini
1k Poster

Post by Hennie Martini » September 20th, 2006, 4:52 pm

Ik heb de erg nu zo'n 2 jaar en nog steeds goed te spreken. Kijk maar op het UK forum en op de CTC challenges!

Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » September 20th, 2006, 5:22 pm

Er zijn hier genoeg Nederlandstaligen!

Je moet ze alleen zien te vinden!

Objectief zijn we hier niet wat betreft de C2,

Maar, als je het geld er voor hebt,

gelijk kopen,
elke dag niet gekocht, is een dag verlies em verloren!

Hier heb je niks aan, maar nu weet je dat er meer nl figuren op het forum zijn.

succes met je keuze,

Hoop je weer terug te zien op het forum,
Post your times , etc

GUG

Edit: groeten aan Hennie en Henry
Tyn

M42H

"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."

"Nobody move! I've dropped me brain!"

Erik
Paddler

Post by Erik » September 21st, 2006, 4:36 am

Bedankt voor jullie snelle reakties, heb ik me blijkbaar toch vergist :lol:
Ik ga vandaag eens met ze bellen om te kijken of ze de concept2 binnenhebben gekrgen (volgens de website eind september) en ga er binnenkort waarschijnlijk een aanschaffen. Ik ga die zelf ophalen in A'dam zodat ik meteen wat meer uitleg kan krijgen (ik ben geen "echte" roeier zeg maar, maar heb wel het geluk een collega te hebben die dat wel is). Enfin, zodra ik 'm heb laat ik het jullie zeker weten.
Nogmaals bedankt voor de reakties!
groeten
Erik

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » September 22nd, 2006, 3:34 pm

Erik,

overweeg gelijk om er voor $99 Rowpro software (http://www.digitalrowing.com) bij te kopen. Online via Internet tegen elkaar roeien is het topppunt van indoor roeiplezier.

Tom

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » September 26th, 2006, 7:00 am

tomhz wrote:Erik,
overweeg gelijk om er voor $99 Rowpro software (http://www.digitalrowing.com) bij te kopen. Online via Internet tegen elkaar roeien is het topppunt van indoor roeiplezier.

Tom
Inderdaad die 99 dollar is dat zeker waard...

Eric je hebt gelijk het is inderdaad een beetje rustig hier de laatste tijd...

Wel jammer.....
Er is een tijd geweest dat de NL roeiers (indoor) in ieder geval veeel meer contact hadden.....

Maar nietemin zal ieder voor zich zijn KM wel maken heb ik het idee..

Groeten

Henry Eikenboom
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » September 26th, 2006, 6:51 pm

Oaktree wrote:
Er is een tijd geweest dat de NL roeiers (indoor) in ieder geval veeel meer contact hadden.....

Henry Eikenboom
Er is genoeg contact Henry, maar niet zoveel meer via het forum. Heb je zin om in januari weer aan een Internet estafette mee te doen?
Weet je nog: http://www.zalmstra.nl/c2/rowpro_relay.htm ??

Tom

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » September 27th, 2006, 2:41 am

tomhz wrote:
Oaktree wrote:
OK, maar dan krijg ik dat contact niet meer mee....is niet erg...
Januari, mmmmm moet ik eens kijken..

Ik heb op dit moment weer het plezier een beetje teruggevonden nadat ik ongeveer een half jaar lang tegen van alels en nog wat heb aangehikt.
Zo waren mijn tijden lange tijd bagger, wat na grondig de olie verwijderd te hebben wel beter is geworden, maar ook heb ik lange tijd niet lekker in mijn vel gezeten.
Ik roei ook niet meer dagelijks, maar neem nu toch wel minstens twee/drie dagen rust per week. Ook doe ik geen sessies meer van meer dan 15 K, maar is 10 het maximale, en 7.5 eigenlijk het gemiddelde.
Dit omdat ik verschrikkelijk druk met werk ben, en ook nog een gezin heb, die toch wel begon te sputteren omdat Papa, als hij al thuis was, op de roeier zat....en dan moet je keuzes maken, toch?
Maar in dit ritme kan ik me ook lekker vinden nu, terwijl dat wel effe geduurd heeft want op eeen of andere manier schreeuwde mijn lichaam om sport, (toch verslaafd dus)...

Ik zal eens kijken hoe ik er in januari voor sta, en wat erdan gevraagd word..

Henry Eikenboom
Er is genoeg contact Henry, maar niet zoveel meer via het forum. Heb je zin om in januari weer aan een Internet estafette mee te doen?
Weet je nog: http://www.zalmstra.nl/c2/rowpro_relay.htm ??

Tom

2 Km PR 6.52,4

aderksen
Paddler

Post by aderksen » September 28th, 2006, 5:49 am

Hallo Tom,

Is het mogelijk om ook mee te doen aan de internet estafette en wat is daar voor nodig ?
Ik roei over het algemeen wat langere afstanden 10k+ op het water en de ergo. Mijn gemiddelde op 1 uur is 15400 M / 1:57 s/500.

Andre Derksen

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » September 28th, 2006, 6:08 pm

aderksen wrote:Hallo Tom,

Is het mogelijk om ook mee te doen aan de internet estafette en wat is daar voor nodig ?
Ik roei over het algemeen wat langere afstanden 10k+ op het water en de ergo. Mijn gemiddelde op 1 uur is 15400 M / 1:57 s/500.

Andre Derksen
Andre,

Zoals je in de bovenstaande link kunt lezen hebben we in juni 2005 een 24h estafette via internet gedaan. Alle details van die dag staan op die webpage.
Er zijn (nog vage) plannen om dit begin 2007 weer te doen. Ik denk dat we zowieso 4 mensen hebben die mee willen doen. Een goed training voor de NK marathon in april? Ik zat trouwens naast je bij die NK in april 2006.
Wat je nodig hebt: Een eigen ergometer thuis, Rowpro 2.003 (ook onmisbaar als je af en toe internationale ergometerwedstrijden via Internet wilt roeien) en een open internetverbinding.
Als het doorgaat willen we het een stukje zwaarder maken dan de vorige keer, dus bv. met 6 man ipv 8 man of 500km ipv 24 uur. De organisatie was indertijd bijna net zo intensief als de estafette zelf. :wink: :wink:
Als je interesse hebt moet je me maar even een PM sturen, dan zet ik je op de lijst. Je snelheid is in ieder geval goed genoeg.

Tom

Erik
Paddler

Post by Erik » October 2nd, 2006, 3:26 pm

Hoi
wederom bedankt voor de replies; ik overweeg zeker om ook de software er bij aan te schaffen, dat lijkt het nog leuker te maken.
Maar een volgende vraag; hoe werkt dat dan? Moet je dan vooraf al iemand of meerdere personen kennen tegen wie je gaat roeien? Of kun je zo op een systeem inloggen waar al meerdere roeiers zijn die 'wachten om te beginnen' ofzo?
Zodra ik het apparaat heb ga ik eerst eens even trainen voordat ik "echt" aktief ga roeien (lees wedstrijdjes). Maar ik wil dat zeker gaan doen!
groeten
Erik

Erik
Paddler

Post by Erik » October 2nd, 2006, 3:29 pm

Overigens, nog iets aanvullends. Hoe denken jullie over de service die geleverd wordt vanuit Concept2?
Ik heb namelijk (nu al, zonder een roeier te hebben) 2 kleine dingetjes met Concept2;
-1- ik heb het formulier ingevuld voor informatie te ontvangen (brochure , per post) maar niets ontvangen van ze!
-2- ik heb 2 wkn geleden gebeld met de vraag of de nieuwe apparaten al binnen waren. Nee was het antwoord, maar ik zou gebeld worden zodra ze binnen zijn. Ik lees nu op de site dat ze al leverbaar zijn, maar ik ben niet gebeld......
Jammer, geeft me al meteen een wat minder gevoel. Hoe vinden jullie concept2 in Nederland opereren?

groeten,
Erik

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » October 3rd, 2006, 2:17 am

Ikmag niet klagen moet ik zeggen.
Ook al een aantal keren iets gehad, maar is altijd naar volle tevredenheid opgelost moet ikzeggen..

Emailen naar hun gaat mischien sneller.

Grtz

Henry

Erik wrote:Overigens, nog iets aanvullends. Hoe denken jullie over de service die geleverd wordt vanuit Concept2?
Ik heb namelijk (nu al, zonder een roeier te hebben) 2 kleine dingetjes met Concept2;
-1- ik heb het formulier ingevuld voor informatie te ontvangen (brochure , per post) maar niets ontvangen van ze!
-2- ik heb 2 wkn geleden gebeld met de vraag of de nieuwe apparaten al binnen waren. Nee was het antwoord, maar ik zou gebeld worden zodra ze binnen zijn. Ik lees nu op de site dat ze al leverbaar zijn, maar ik ben niet gebeld......
Jammer, geeft me al meteen een wat minder gevoel. Hoe vinden jullie concept2 in Nederland opereren?

groeten,
Erik

2 Km PR 6.52,4

Pieter
Paddler

Post by Pieter » October 3rd, 2006, 10:28 am

Erik wrote:Overigens, nog iets aanvullends. Hoe denken jullie over de service die geleverd wordt vanuit Concept2?

groeten,
Erik
Hoi Erik,

De service van C2 is buitengewoon goed.
Zo werd mijn PM3 zonder een enkele vraag omgeruild en werd er speciaal gereedschap meegestuurd (te leen!) toen ik na 8 miljoen meter mijn ketting en tandwiel wilde vervangen.
En ook mijn handle werd gratis vervangen, terwijl ik zelf vond dat het normale slijtage was.

Waarom je niet direct antwoord hebt ontvangen verbaasd mij dus enigzins, maar zoals je hebt gelezen behoef je je geen zorgen te maken over de aftersales service.

Nog even een opmerking over de RowPro software: De meesten van ons gebruiken de software voornamelijk om met elkaar te trainen. Het geeft wat extra motivatie en het zorgt voor een stok achter de deur als je 's avonds wat minder zin blijkt te hebben :-)

Groet,

Pieter

Post Reply