Even voorstellen

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
Post Reply
gvanmoor
Paddler

Even voorstellen

Post by gvanmoor » August 4th, 2006, 1:38 pm

Leuk om een Nederlands forum te vinden! Ik woon in New Mexico in de VS, and roei al enkele jaren online bij het University of New Mexico team. Ook doe ik sinds kort mee aan de Nonathlon, waardoor ik me wat meer op snelle tijden (nou ja, snel) dan op totaal afgelegde meters ben gaan richten. De grootste verschillen met Nederland zijn de hoogte (hier 1400m, en ik roei
regelmatig op 2100m) en het droge klimaat (gemiddeld 10% vochtigheid). En roeien op water kan je wel vergeten :-). Ik heb een model D thuis, en verder op loopafstand de fitness ruimte van de plaatselijke universiteit met 1 model D en twee model C's.

Groeten,

Gustaaf van Moorsel
Socorro, USA

hjs
Marathon Poster

Re: Even voorstellen

Post by hjs » August 4th, 2006, 2:16 pm

gvanmoor wrote:Leuk om een Nederlands forum te vinden! Ik woon in New Mexico in de VS, and roei al enkele jaren online bij het University of New Mexico team. Ook doe ik sinds kort mee aan de Nonathlon, waardoor ik me wat meer op snelle tijden (nou ja, snel) dan op totaal afgelegde meters ben gaan richten. De grootste verschillen met Nederland zijn de hoogte (hier 1400m, en ik roei
regelmatig op 2100m) en het droge klimaat (gemiddeld 10% vochtigheid). En roeien op water kan je wel vergeten :-). Ik heb een model D thuis, en verder op loopafstand de fitness ruimte van de plaatselijke universiteit met 1 model D en twee model C's.

Groeten,

Gustaaf van Moorsel
Socorro, USA
Hoi,

leuk om wat te horen. Roeien op hoogte zal idd wel een stukje nadeel opleveren maar aan de andere kant als je wedstrijden zou roeien op zeeniveau heb je daar voordeel bij. Wat zijn je tijden en doelen?
wel eens gehoord van de CtC. Is ook een leuke wijze om je training een beetje te stimuleren.

grt henry

gvanmoor
Paddler

tijden

Post by gvanmoor » August 4th, 2006, 3:46 pm

Helaas zijn mijn tijden niet zo scherp: 7:09 op de 2000 meter, maar met de extra pressie van de nonathlon moet ik dat wel onder de zeven minuten kunnen brengen. Mijn beste tijd op de 10k is 37:58 maar dat was op bezoek in Nederland, op (of onder) zeeniveau. Ik doe inderdaad mee aan de Concept 2 challenge, zit op het ogenblik in boot Rowbo I, en heb net vanochtend 1:31.3 geroeid op de 500m waar ik dik tevreden mee ben. Richttijd is nu 1:30.

Groeten,

Gustaaf

hjs
Marathon Poster

Re: tijden

Post by hjs » August 5th, 2006, 6:40 am

gvanmoor wrote:Helaas zijn mijn tijden niet zo scherp: 7:09 op de 2000 meter, maar met de extra pressie van de nonathlon moet ik dat wel onder de zeven minuten kunnen brengen. Mijn beste tijd op de 10k is 37:58 maar dat was op bezoek in Nederland, op (of onder) zeeniveau. Ik doe inderdaad mee aan de Concept 2 challenge, zit op het ogenblik in boot Rowbo I, en heb net vanochtend 1:31.3 geroeid op de 500m waar ik dik tevreden mee ben. Richttijd is nu 1:30.

Groeten,

Gustaaf
Scherp? tja wat is scherp he. Dat is toch heel relatief. Voor mij is de c2 toch vooral een leuk instrument om mijn eigen prestatie's te verbeteren en een zekere mate van fitness te behouden.
Die 1.30 is denk ik goed mogelijk. je moet een beetje doorhebben hoe je de 500 moete roeien. de slag is toch heel anders dan op de andere afstanden.
Sub 7 zou mooi zijn. wel 2 hele seconden van je split af, flinke brok.

succes.

Oaktree
500m Poster

Re: Even voorstellen

Post by Oaktree » August 7th, 2006, 8:43 am

Hi Gustaaf, leuk om eens een Nederlander te zien die ver weg van ons net zo verslaafd is...

Grtz

de andere Henry.

Henry Eikenboom
gvanmoor wrote:Leuk om een Nederlands forum te vinden! Ik woon in New Mexico in de VS, and roei al enkele jaren online bij het University of New Mexico team. Ook doe ik sinds kort mee aan de Nonathlon, waardoor ik me wat meer op snelle tijden (nou ja, snel) dan op totaal afgelegde meters ben gaan richten. De grootste verschillen met Nederland zijn de hoogte (hier 1400m, en ik roei

Groeten,

Gustaaf van Moorsel
Socorro, USA
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

Oaktree
500m Poster

Re: tijden

Post by Oaktree » August 7th, 2006, 8:47 am

Weet je leeftijd niet, maar vind je tijden nog wel meevallen hoor..
Mijn beste tijd op de 500 M = 1.31.9, maar dat heeft eigenlijk nog maar weinig met roeien te maken, en is meer in een zo snel mogelijk tempo de C2 uit elkaar rukken.. :wink:
Ik probeer toch altijd zoveel mogelijk mij techniek die ik op het water nodig heb, te behouden tijdens het trainen op de C2, maar in erg korte afstanden is dat bijna niet mogelijk.....
Als ik zo zou roeien op water, sloeg ik geheid om in ieder geval..

Het is precies zoals Henry als zei, een prettige manier om aan je work out te werken....

Grtz
gvanmoor wrote:Helaas zijn mijn tijden niet zo scherp: 7:09 op de 2000 meter, maar met de extra pressie van de nonathlon moet ik dat wel onder de zeven minuten kunnen brengen. Mijn beste tijd op de 10k is 37:58 maar dat was op bezoek in Nederland, op (of onder) zeeniveau. Ik doe inderdaad mee aan de Concept 2 challenge, zit op het ogenblik in boot Rowbo I, en heb net vanochtend 1:31.3 geroeid op de 500m waar ik dik tevreden mee ben. Richttijd is nu 1:30.

Groeten,

Gustaaf

2 Km PR 6.52,4

gvanmoor
Paddler

tijden

Post by gvanmoor » August 7th, 2006, 10:56 am

Bedankt voor jullie reakties. Ja, een zekere mate van verslaving kan me niet ontzegd worden! Mijn leeftijd is 54 (volgende maand 55). Pas sinds kort (de Nonathlon) ben ik mijn tijden wat scherper gaan stellen - daarvoor - en eigenlijk nog steeds - gaat het me vooral om het behouden van mijn conditie en op peil houden van mijn gewicht. In 2004 ben ik door gericht te trainen en nog meer te letten op wat ik eet afgevallen van 95 kilo naar 80 kilo, en daar zit ik zo ongeveer nog steeds op.

Ja, die 500 meter ... ik ben het met je eens dat dat weinig meer met techniek te maken heeft - vooral de laatste 120 meter was afzien ...

Groeten,

Gustaaf

cars
Paddler

Post by cars » August 14th, 2006, 1:06 pm

Ik denk dit is een goede kans niet alleen mee te lezen maar me ook even voor te stellen. Ik ben qua nationaliteit Duitser maar loop als medicus al een tijdje in NL rond waardoor ik me qua taal en cultuur nu in beiden landen lekker thuis voel. Was wat moeilijk met de WK, maar die hebben we gelukkig achter de rug :wink:
Ik ben vroeger in competities geroeid, maar dat is 15-20 jaren geleden. In de tussentijd van alles gedaan: American Football, hardlopen, triathlon, marathon, veel cross trainen,...
Sinds 6 maanden heb ik een Model D thuis en sinds een korte aantal weken ben ik nu echt bezig, met de Pete Plan. Doel is de EIRC in Amsterdam en Essen in 2007. In het UK forum doe ik mee met de Forum Flyers en ook met de CTC's. Hoi HJS :lol:
Leuk, deze gekke sport ook op het Nederlands te kunnen delen...
Groeten Cars
38y., 88 kg

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » August 14th, 2006, 1:58 pm

Welkom cars (is dit je echte naam?, zal wel niet toch?)

Laat ik dit zeggen, ben ook blij dat het WK achter de rug is!!!! :cry:

Grtz
Henry Eikenboom

cars wrote:Ik denk dit is een goede kans niet alleen mee te lezen maar me ook even voor te stellen. Ik ben qua nationaliteit Duitser maar loop als medicus al een tijdje in NL rond waardoor ik me qua taal en cultuur nu in beiden landen lekker thuis voel. Was wat moeilijk met de WK, maar die hebben we gelukkig achter de rug :wink:
Ik ben vroeger in competities geroeid, maar dat is 15-20 jaren geleden. In de tussentijd van alles gedaan: American Football, hardlopen, triathlon, marathon, veel cross trainen,...
Sinds 6 maanden heb ik een Model D thuis en sinds een korte aantal weken ben ik nu echt bezig, met de Pete Plan. Doel is de EIRC in Amsterdam en Essen in 2007. In het UK forum doe ik mee met de Forum Flyers en ook met de CTC's. Hoi HJS :lol:
Leuk, deze gekke sport ook op het Nederlands te kunnen delen...
Groeten Cars

2 Km PR 6.52,4

cars
Paddler

Post by cars » August 14th, 2006, 2:10 pm

Carsten Meiering is de echte naam en Cars de nickname nog vanuit studie tijden in de V.S.
38y., 88 kg

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » August 14th, 2006, 2:39 pm

cars wrote:Carsten Meiering is de echte naam en Cars de nickname nog vanuit studie tijden in de V.S.

Ok Cars...herzlich wilkommen

2 Km PR 6.52,4

Post Reply