Goedemiddag, dank voor je review man! Om iets meer beeld te geven, 1.87 en 87 kilo, 52 jaar. Dus de aanname kon beter
Maar je verdere analyse is top. Ik had deze post ook in het Engelstalige gedeelte gezet en kreeg deze feedback ook. Mijn SPI was inderdaad opvallend laag en ik heb ook gevonden waar het in zat: de techniek. Simpelweg de kracht die ik erin stop, maar dat komt dat ik die cijfers ook nooit zodanig heb gelezen. Mijn display PM5 staat altijd op afstand. Ik heb de afgelopen 4 jaar 'alleen' geroeid en gekeken naar SPM en de afstand. En heb me pas sinds een week op dit forum begeven, en zie nu dat ik niet 'slim' heb geroeid.
Na de feedback van diverse forumleden, heb ik meer kracht in mijn stroke gestopt, de damper verlaagd (stond op 8, nu op 5 waardoor ik een dragfactor van ongeveer 122 heb) en mijn cijfers zijn direct de volgende roeisessie enorm verbeterd:
OUD NIEUW
Distance: 12.500 mtr 10.000
Time: 59:58:6 43:23
Pace: 2:239 2:10
Average watts: 117 159
Stroke: 27 23
Strokecount: 1615 1005
Dragfactor: 131 125
Als ik vooral naar mijn Pace, stroke en watts kijk, dan 'snap' ik nu pas hoe het zit. M.a.w. ik deed maar wat op mijn roeier. Mijn conditie trok dit vrij goed, dus het is vooral de kracht die ik meer moet inzetten. En die heb ik blijkbaar wel. De beleving van een roeisessie is alleen héél verschillend. Veel intensiever, veel meer zweet en ik kan de film die ik tijdens het roeien kijk moeilijker volgen.
Kortom, ik ben heel blij dat ik dit gepost heb, en de feedback die ik heb gekregen.
Jouw "rustige" 10K voelt voor mij nog als een flinke inspanning, dus t.o.v. jou heb ik nog wel wat te ontwikkelen. Welke dragfactor heb je hierbij? En qua SPI, zijn daar richtlijnen van bekend?
Zit je nog bij een Concept2 team op het forum? Heb me bij Forum Flyers aangemeld om wat challenges mee te doen. Lijkt me wel lachen.
Groet, Johan