Nieuwkomer. Waar moet ik op letten?
Nieuwkomer. Waar moet ik op letten?
Hallo,
Ik krijg morgen mijn concept2 D PM4. Hij is tweedehands. Waar moet ik op letten.ik heb nog nooit geroeid behalve in de sportschool. Moet ik meteen iets smeren? Wie heeft er tips voor een beginneling?
Ik krijg morgen mijn concept2 D PM4. Hij is tweedehands. Waar moet ik op letten.ik heb nog nooit geroeid behalve in de sportschool. Moet ik meteen iets smeren? Wie heeft er tips voor een beginneling?
- hjs
- Marathon Poster
Re: Nieuwkomer. Waar moet ik op letten?
Check ff de dragfactor, kun je zien of je de erg schoon moet maken. Mogelijk de ketting beetje olien als hij droog is.
Verder hangt het erg af hoe fit je bent en wat je eventueel wilt. Verder is er weinig actie in het Nederlands. Engels is de voertaal voor de meeste info.
Verder hangt het erg af hoe fit je bent en wat je eventueel wilt. Verder is er weinig actie in het Nederlands. Engels is de voertaal voor de meeste info.
Ik zou de erg schoonmaken, de ketting ook en dan goed smeren, alle bouten goed aandraaien en de koppeling tussen de ketting en de greep goed controleren.
De dragfactor kun je met de schuif instellen.
Voor technische documentatie, roeitechniek etc. kun je het beste op de concept2.com website kijken.
Op de concept2.nl site kun je onder motivatie/ trainingen een trainingsschema laten maken. Zowel voor beginners, als voor de meer gevorderden.
Kijk ook eens op YouTube. Concept2 heeft een aantal filmpjes gemaakt over roeitechniek en oefeningen.
Je kunt je ook abonneren op de nieuwsbrief voor Rowing workouts op de concept2.com site. Dan krijg je elke dag een workout optie gemaild.
Er is nog meer mogelijk, maar dit is leuk om mee te beginnen!
Gr. en succes!
De dragfactor kun je met de schuif instellen.
Voor technische documentatie, roeitechniek etc. kun je het beste op de concept2.com website kijken.
Op de concept2.nl site kun je onder motivatie/ trainingen een trainingsschema laten maken. Zowel voor beginners, als voor de meer gevorderden.
Kijk ook eens op YouTube. Concept2 heeft een aantal filmpjes gemaakt over roeitechniek en oefeningen.
Je kunt je ook abonneren op de nieuwsbrief voor Rowing workouts op de concept2.com site. Dan krijg je elke dag een workout optie gemaild.
Er is nog meer mogelijk, maar dit is leuk om mee te beginnen!
Gr. en succes!
- Depresso, the feeling you get when your out of coffee -
De dragfactor is de schuif? Wat is dan de erg? Volgens de eigenaar was de ketting nog goed en hoefde daar nog geen olie op.
Kan ik zijn gegevens deleten en zelf met een frisse start beginnen?
Ik lees overal over een logkaart. De eigenaar had geen idee of hij die had. Waar zit hij als hij er überhaupt al zou zijn?
Wat een heerlijk apparaat maar ik wil hem graag" Mijn " maken dus mijn gegevens en niet die van hem.
Bedankt voor jullie antwoorden er is me nog veel onduidelijk, vooral op technisch gebied.
Vr gr
Aladna
Ik lees overal over een logkaart. De eigenaar had geen idee of hij die had. Waar zit hij als hij er überhaupt al zou zijn?
Wat een heerlijk apparaat maar ik wil hem graag" Mijn " maken dus mijn gegevens en niet die van hem.
Bedankt voor jullie antwoorden er is me nog veel onduidelijk, vooral op technisch gebied.
Vr gr
Aladna
- hjs
- Marathon Poster
Dragfactor is deels afhankelijk van de schuif, maar ook hoe schoon de machine is. de dragfactor kun je vinden ergens op je pm. Moet je ff zoeken, je roeit dan en ziet een getal ruweweg tussen 100 en 200. 100 is minimum and 200 maximum op een schone machine. Wijkt dat erg af, altijd lager, dan is de machine niet schoon in de vliegwielkast.Aladna wrote:De dragfactor is de schuif? Wat is dan de erg? Volgens de eigenaar was de ketting nog goed en hoefde daar nog geen olie op.
Vr gr
Aladna
Erg = ergometer = de machine
Logkaart, is kaart die je in de pm kunt schuiven en dan je trainingen opslaat, moet je kopen via C2.
Ok dank je wel, ik zal eens gaan zoeken als hij het weer doet
Vanmorgen geroeid, ging lekker. Nu wilde ik vanavond weer en heb geen beeld. Heb al een poos geroeid in de hoop dat de batterij zichzelf op zou laden maar niets dus.
Snap het niet omdat hij het vanmorgen gewoon deed. Hij was wel erg leeg. De batterij heeft bijna een jaar in het apparaat gezeten terwijl ze er niet op geroeid hebben. Zonde dat ze hem er niet uit gehaald hebben. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb er ook geen USB kabel bij gekregen. Wordt waarschijnlijk nagezonden. Nu las ik dat je dan de batterij aan de pc moest koppelen. De roeier staat boven en de pc beneden? Moet ik nu het hele apparaat naar beneden brengen of kan ik dat monitor kastje los koppelen.
Of zou het nog een andere oorzaak kunnen zijn?
Jammer dat ik niemand ken in mijn buurt die er verstand van heeft tussen Winterswijk en Doetinchem.
Ik hoop zo dat iemand het weet.
Vr groetjes
Aladna
Vanmorgen geroeid, ging lekker. Nu wilde ik vanavond weer en heb geen beeld. Heb al een poos geroeid in de hoop dat de batterij zichzelf op zou laden maar niets dus.
Snap het niet omdat hij het vanmorgen gewoon deed. Hij was wel erg leeg. De batterij heeft bijna een jaar in het apparaat gezeten terwijl ze er niet op geroeid hebben. Zonde dat ze hem er niet uit gehaald hebben. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb er ook geen USB kabel bij gekregen. Wordt waarschijnlijk nagezonden. Nu las ik dat je dan de batterij aan de pc moest koppelen. De roeier staat boven en de pc beneden? Moet ik nu het hele apparaat naar beneden brengen of kan ik dat monitor kastje los koppelen.
Of zou het nog een andere oorzaak kunnen zijn?
Jammer dat ik niemand ken in mijn buurt die er verstand van heeft tussen Winterswijk en Doetinchem.
Ik hoop zo dat iemand het weet.
Vr groetjes
Aladna
- Hennie Martini
- 1k Poster
Hallo Aladna,
1) ketting smeren;
2) kast schoonmaken (openschroeven (grote schroeven)) en met een zacht borsteltje en stofzuiger schoonmaken;
3) pc kan je met usb aansluiten op de pm4 of pm3 zie computertje op de roeier welke je hebt. Via de pc wordt het computertje ook opgeladen (wanneer er een accu in zit);
4) logkaart kan je bestellen bij: http://www.concept2.nl/home
5) de pm3 of 4 kan je op je eigen naam zetten en de andere gegevens wissen
6) er bestaan oplaadbare accu's voor de pm 3 of 4 (zie adres bij 4)
7) als je je afstanden op het internet wil bijhouden en ze wil afmeten met anderen voor de motivatie: http://log.concept2.com/log_start.asp?p=/log.asp
8) je kan ook via de computer op het internet roeien met anderen: http://www.digitalrowing.com/ Dit programma op je pc installeren (kijk wel goed welke versie van het programma je nodig hebt) en via de usb kabel heb je contact (je hebt wel een internetverbinding nodig). Via dit programma zijn er ook schema's op te zetten voor verschillende trainingen (vetverbranding, snelheid, etc.);
9) schema's voor trainingen zijn op verschillende websites te vinden;
10) je kan je altijd aanmelden voor een (virtuele roei(club)): zie dit forum of kijk op adres bij 7;
11) er worden overal ter wereld (indoor)roeiwedstrijden gehouden;
11) let op je techniek.
Wat leuke adressen:
- drooog.nl
- c2ctc.com/
- therowingcompany.com/forum
Ik heb een permanente oude xp pc naast mijn roeier staan.
Ik gebruik de concept 2 al vanaf 2005 en ik doe het nog steeds met plezier.
Ik wens je veel succes.
Groet, Hennie
1) ketting smeren;
2) kast schoonmaken (openschroeven (grote schroeven)) en met een zacht borsteltje en stofzuiger schoonmaken;
3) pc kan je met usb aansluiten op de pm4 of pm3 zie computertje op de roeier welke je hebt. Via de pc wordt het computertje ook opgeladen (wanneer er een accu in zit);
4) logkaart kan je bestellen bij: http://www.concept2.nl/home
5) de pm3 of 4 kan je op je eigen naam zetten en de andere gegevens wissen
6) er bestaan oplaadbare accu's voor de pm 3 of 4 (zie adres bij 4)
7) als je je afstanden op het internet wil bijhouden en ze wil afmeten met anderen voor de motivatie: http://log.concept2.com/log_start.asp?p=/log.asp
8) je kan ook via de computer op het internet roeien met anderen: http://www.digitalrowing.com/ Dit programma op je pc installeren (kijk wel goed welke versie van het programma je nodig hebt) en via de usb kabel heb je contact (je hebt wel een internetverbinding nodig). Via dit programma zijn er ook schema's op te zetten voor verschillende trainingen (vetverbranding, snelheid, etc.);
9) schema's voor trainingen zijn op verschillende websites te vinden;
10) je kan je altijd aanmelden voor een (virtuele roei(club)): zie dit forum of kijk op adres bij 7;
11) er worden overal ter wereld (indoor)roeiwedstrijden gehouden;
11) let op je techniek.
Wat leuke adressen:
- drooog.nl
- c2ctc.com/
- therowingcompany.com/forum
Ik heb een permanente oude xp pc naast mijn roeier staan.
Ik gebruik de concept 2 al vanaf 2005 en ik doe het nog steeds met plezier.
Ik wens je veel succes.
Groet, Hennie
[url=http://www.c2ctc.com/]Cross Team Challenge[/url] 8)
Hallo Henni,
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Kast is schoongemaakt en ketting geolied. Helaas doet de monitor het niet dus ik kan er niets mee en heb geen idee waar het aan ligt omdat hij het smorgens nog gewoon deed.
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Kast is schoongemaakt en ketting geolied. Helaas doet de monitor het niet dus ik kan er niets mee en heb geen idee waar het aan ligt omdat hij het smorgens nog gewoon deed.
Vond een artikel over de batterij. Heb hem er een nacht uitgehaald en de monitor doet het weer.
Dragfactor ook gevonden. Staat de schuif op 4 dan is de factor 110
Staat de schuif op 10 dan is de factor 212
Bedankt voor jullie hulp
Bedankt voor jullie hulp
- hjs
- Marathon Poster
Mooi TrainseAladna wrote:Vond een artikel over de batterij. Heb hem er een nacht uitgehaald en de monitor doet het weer.
Bedankt voor jullie hulp
De logkaart wil ik nog bestellen en ik zal ook een kabel moeten hebben voor naar de pc. Mijn pc is er niet geschikt voor. Dat was een 64 bits besturingssysteem en daar kon ik die DVD niet opzetten. Moet ik dus weer iets anders verzinnen.
Hebben jullie de Concept allemaal aan de pc aangesloten en heb je er dan ook een losse monitor bij of is dat laatste niet nodig?
Hebben jullie de Concept allemaal aan de pc aangesloten en heb je er dan ook een losse monitor bij of is dat laatste niet nodig?